نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: طرفداران امریکا دنبال تثبیت الگوی امریکایی در ایران هستند.

قبل از انقلاب با امریکا بر سر حداقل‌ها چالش داشتیمبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در مراسم باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن قم گفت: ۵۴ سال پیش در این شهر مقدس امام عظیم الشان بذری را کاشت که اجابت دعوت خدا و پیامبر بود و ۳۹ سال پیش در چنین روزی این بذر به ثمر نشست و جوانه انقلاب اسلامی در چشم جهانیان ظاهر شد.

وی افزود: این جوانه همان موسی انقلاب اسلامی بود که فرعونیان می‌خواستند به دنیا نیاید، اما در همان جایی که فرعونیان زمان (کارتر و شاه) در زمستان ۵۶ آن را جزیره ثبات منافع مستکبران می‌خواندند، موسی انقلاب اسلامی متولد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شیطنت یعنی منحرف کردن داشته‌ها و دستاورد‌های بشر از مسیر حق، گفت: اگر امام (ره)، امریکا را شیطان بزرگ نامید به جهت نقش برجسته و بی نظیر این امپراطوری شیطانی در به انحطاط بردن بشریت و استفاده شرورانه و مستکبرانه از دستاورد‌های فکری و علمی و صنعتی و سیاسی و اجتماعی بشر است.

جلیلی افزود: تقابل امریکا با انقلاب اسلامی ایران را باید از این منظر دید، زیرا آن‌ها با سوءاستفاده نکردن از دستاورد‌های بشر و دورکردن پیشرفت از شرارت مخالف اند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: مسیر طاغوت امریکا مسیر «من النور الی الظلمات» است. امریکا می‌خواهد همه دستاورد‌های درخشان بشری را در مسیر ظلمت و شرارت به کار بگیرد و همین است که از او شیطان بزرگ می‌سازد.

وی گفت: در این معنا امریکا اگر چه یک مصداق عینی مشخص در آن سوی اقیانوس اطلس یافته است، اما هر حرکتی، هر پدیده‌ای که این صفت یعنی "استخدام پیشرفت برای شرارت" و استفاده سوء از فرصت‌ها برای ظلم را داشته باشد امریکایی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امام حتی از تعبیر اسلام امریکایی هم استفاده می‌کرد. یعنی اسلامی که با استکبار، با ظلم و با شرارت‌های کلان طواغیت عالم همراهی می‌کند، چنان که در برخی کشور‌های منطقه شاهد آن هستیم.

جلیلی بیان داشت: مبارزه با امریکا در داخل و در فضای بین المللی باید همزمان دنبال شود. امریکا صرفاً یک موجودیت سیاسی تعیین یافته در دولت ایالات متحده نیست بلکه "اسم رمز شیطان" برای به انحطاط بردن پیشرفت بشر و کشاندن آن به سمت شرارت است. امریکا به هر پیشرفتی رو می‌کند هدف نهایی اش ریختن منافع اصلی آن پیشرفت به جیب مستکبران و جهانخواران است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز به گواهی خود مقامات امریکایی ۶ نفر از ثروتمندان جهان ثروتی بیش از ۷/۳ میلیارد نفر دارند! (برنی سندرز سپتامبر ۲۰۱۷) و در آمریکا طبق آخرین آمار‌ها ۹۳ درصد درآمد‌های کشور در اختیار یک درصد افراد جامعه است!

جلیلی افزود: امریکا کمترین دغدغه و حساسیتی نسبت به دموکراسی ادعایی خود را هم ندارد و هر چه کشوری از موازین و سازوکار‌های مردمسالاری دورتر باشد در چشم امریکا شیرین‌تر و روابطش با او عمیق‌تر است.

وی گفت: این واقعیتی آشکار است که امریکایی‌ها نه تنها سعی بر پنهان کردنش ندارند بلکه برای علنی کردن و به رخ کشیدنش حاضرند رقص شمشیر هم بکنند! در همین چند سال اخیر غربی‌ها پشت صحنه چند کودتا علیه دموکراسی در منطقه بوده اند؟ منافع غرب در این منطقه با منافع ملت‌ها ناسازگار است. زیرا مگر می‌شود ملتی قدرت انتخاب داشته باشد و به غارت سرمایه‌های ملی و منافع ملی اش توسط جهان سلطه رضایت بدهد؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از مهمترین دلایل مخالفت امریکا با ملت‌ها در این منطقه آن است که اگر مردمسالاری برقرار و حرف ملت‌های منطقه شنیده شود، دیگر اسرائیلی نخواهد بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی پیشرفت را در مسیر عدالت، معنویت، عقلانیت دنبال می‌کند و می‌خواهد الگویی از پیشرفت را به جهان عرضه کند که امریکایی‌ها با آن مخالف اند. جمهوری اسلامی یک الگوی پیشرفته در نظامات سیاسی جهان است که بعد از حدود چهل سال همچنان درصد مشارکت مردم در این جمهوری از اکثر مدعیان دموکراسی در باختر نزدیک (اروپا) و غرب دور (امریکا) بیشتر است.

جلیلی ادامه داد: اگر سیاستی به اختلاف ظالمانه طبقاتی دامن زد، زیاده خواهان را جسور کرد و مفسدان و اهل شرارت را خشنود کرد جریان مبارزه با امریکا باید مقابل آن از خود حساسیت نشان دهد چرا که خط امریکایی شدن کشور را دنبال می‌کند. ما نمی‌خواهیم امریکایی بشویم یعنی نمی‌خواهیم داشته‌ها و منابع و منافع کشور در اختیار متکاثران و انحصارطلبان و زیاده خواهان قرار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: طرفداران آمریکا به دنبال تثبیت الگوی آمریکایی در ایران هستند.

جلیلی  تاکید کرد: مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر نگاه شرورانه و مفسدانه و انحصارطلبانه به داشته‌ها و پیشرفت‌های کشور و اقتصاد و دموکراسی و... در مسیر خیر و نور و حق است.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در مدل جمهوری اسلامی قدرت سیاسی باید برای از بین بردن تبعیض و فساد به کار گرفته شود. منابع و توانمندی‌های اقتصادی باید در مسیر محرومیت زدایی و فقر ستیزی جهت داده شود. علم و فناوری برای شکوفایی استعداد‌ها و استحصال منابع و معادن انسانی و طبیعی رشد کند و هنر و رسانه برای ارتقاء هویت و معنویت و اخلاق و رشد بهره گیری شود.

وی افزود: حدود چهل سال پیش وقتی پرچم جمهوری اسلامی در یکی از استراتژیک‌ترین مناطق جهان بالا رفت و در کمتر از یکسال جاسوسخانه آمریکا در این کشور تعطیل شد، کمتر کسی گمان می‌برد که کشور‌های استکباری که از ایران حق توحش می‌گرفتند، کاپیتولاسیون اعمال می‌کردند و حداقل‌ها را از این مردم دریغ می‌کردند روزی مجبور شوند که برسر قله‌ها و حداکثر‌ها با این ملت چالش کنند.

وی تاکید کرد: امروز دولت امریکا مصوبه می‌گذارد که جلوی دستیابی دانشمندان ایرانی به پیشرفته‌ترین فناوری‌های هسته‌ای و هوا فضا را بگیرد و پیروزی‌های مکرر منطقه‌ای جمهوری اسلامی در برابر تروریسم صهیونیستی و تکفیری و حامیان غربی اش در سال‌های اخیر آن‌ها را به مرز جنون رسانده است. این اقتدار از کجا آمده؟ از «جمهوریت» و «اسلامیت»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز بی تردید در چشم همه ناظران بین المللی موفقترین مردم سالاری منطقه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی به ملت‌های منطقه نشان داده که مبتنی برآموزه‌های خودی و فرهنگ بومی و مبانی اسلامی می‌توان چارچوب‌ها و سازوکار‌های سیاسی‌ای را ابداع کرد که از دموکراسی عاریتی و عروسکی غرب بسیار جذاب‌تر و در عمل کارآمدتر است و آرمان‌های متعالی کمال پیشرفت و عدالت را بهتر تأمین می‌کند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: پرتاب ماهواره‌ها و ماهواره بر‌های ایرانی به فضا چشم ملت‌های منطقه را از روزمرگی و ناامیدی بر می‌کشد و به آسمان امید و اعتماد به نفس می‌برد. این است که غرب را دچار وحشت کرده است؛ الگویی موفق و مستقل برای کشور‌ها و ملت‌هایی خسته از سرسپردگی و سرگردانی در مدل‌های توسعه غربی.

جلیلی با بیان اینکه جمهوری اسلامی «غرب الگو» را به چالش کشیده، گفت: الگوی سیاسی غرب و منطقه کدام دموکراسی و مردمسالاری را به بار آورده؟ جز این است که دموکراسی عاریتی و نمایشی، نتیجه و ماهیتی جز دیکتاتوری و محروم کردن ملت‌ها از حق تعیین سرنوشت نداشته است؟

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی یعنی یکی شدن سمت و سوی ملک و ملکوت، گفت: جمهوری اسلامی تمنای عدالت بر مبنای توحید و خیزش فراگیر اجتماعی برای تحقق آرمان عدالت دینی است: لیقوم الناس بالقسط.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: البته این خیزش جمهور برای عدالت حتماً از سوی خدا با «حدید» هم حمایت می‌شود و اقتدار دفاعی و نظامی اش را توسعه می‌دهد اگر چه برای مستکبران «بأس شدید» داشته باشد و آن‌ها را نگران کند که سلطه ظالمانه و متجاوزانه شان به خطر افتاده است.

وی اظهار داشت: در جمهوری اسلامی اقتدار دفاعی و نظامی ادامه قیام به قسط و خواست جمهور مردم است و نمی‌تواند به اشاره و خواست مستکبران متوقف شود. هر توقفی در این مسیر خیانت به اسلام و مردمسالاری است.

جلیلی تاکید کرد: جمهوری اسلامی یعنی اینکه تصمیم گیری در مورد منابع و منافع ملی در درون مرز‌ها و توسط ملت انجام شود و نه پشت در‌های بسته اتاق‌های بین المللی مستکبران. هر اقدام و رفتار و موضعی در این مسیر و مصیر؛ انقلابی و هر اقدام و موضعی خلاف آن غیرانقلابی و امریکایی است.

وی گفت: اگر منابع پولی و بانکی برای رفع استضعاف و حمایت واقعی از تولید و مقابله با تبعیض به کار گرفته شد، انقلابی و اگر هر کجا و در هر سطحی به خدمت مستکبران پررو و زیاده خواه و بی خیر درآمد؛ امریکایی و ضدانقلابی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: اگر مسئولیت‌ها در هر سطحی برای احقاق حق و عدل و رشد فرد و جامعه در مسیر ارزش‌های اسلامی به کار گرفته شد انقلابی و در غیر این صورت ضدانقلابی و امریکایی است.

انتهای پیام/ز

صحبت های سعید جلیلی در قم

برچسب ها: 22 بهمن ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.