صادقی گفت: از سال آینده جشنواره تجسمی می‌بایست دبیرخانه دائمی داشته باشد تا بتوانیم این جشنواره را جهانی کنیم.

هنرمندان تجسمی را نادیده نگیریمبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حبیب الله صادقی استاد و پیشکسوت نقاشی ایران است که در دهمین جشنواره تجسمی فجر، 4 اثر از جدیدترین مجموعه آثار او با نام مشرق خیال در بخش مفاخر جشنواره تجسمی فجر در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نمایش گذاشته شده است. موضوع این آثار ارتباط چهار عنصر آب، باد، خاک و آتش با فرهنگ ایرانی است.

وی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد جشنواره تجسمی فجر تا به امروز گفت: استقبال از جشنواره تجسمی فجر تاکنون خوب بوده است اما این آرزوی بخش تجسمی است که همچون جشنواره فیلم فجر بتواند از کیفیت فراگیر بهره مند شود. از سال آینده که جشنواره تجسمی یک دهه را سپری کرده و وارد دهه دوم می‌شود، می‌بایست دبیرخانه دائمی داشته باشد تا بتوانیم این جشنواره را جهانی کنیم. زیرا تاکنون هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های خارجی درخشش بسیار داشته‌اند.

صادقی افزود: فعالیت‌های هنرهای تجسمی در این 4 دهه پیروزی انقلاب اسلامی از جشنواره سینما سابقه دارتر است. امروزه هم هنرمندان بسیاری در جامعه تجسمی کشور حضور دارند که با نگاه مدرن خود ارزش های تاریخی و انقلابی را در عرصه های جهانی به منصه ظهور می‌رسانند.

سرپرست سابق موزه هنرهای معاصر ادامه داد: مسئولین و دست اندرکاران جشنواره تجسمی فجر باید اقداماتی انجام دهند که هنرمندان ایرانی در دل جشنواره فجر بتوانند در عرصه های جهانی حضور یابند. همانطور که برای بخش بین المللی جشنواره، دایره مخاطبین جهان را شناسایی می کنند، باید با تشکیل کارگروه تخصصی و بهره گیری از نظرات اعضای کارگروه، آثاری را از مفاخر هنری سایر کشورها جمع آوری کرده و هنرمندان ایرانی بتوانند با آن مفاخر به رقابت بپردازند.

صادقی در ادامه درباره جایگاه هنرمندان ایرانی اظهار داشت: در سفرهایی که به کشورهای خارجی داشتم و نمایشگاه و ورکشاپ های هنرمندان خارجی را از نزدیک نظاره گر بودم، به این نتیجه رسیدم که هنرمندان ایرانی بی نظیر هستند. اگر استعدادهای بچه های ایرانی مراقبت شود، امکانات لازم برای برگزاری ورکشاپ، نمایشگاه، فروش اثر، کتابخانه تخصصی هنر و... برای آنان فراهم شود می توانند به چهره های مطرح جهانی تبدیل شوند. اما متاسفانه تاکنون بسیار مظلوم و معصوم واقع شده اند.

این استاد حاذق که از هنرمندان انقلابی است و چندین سال پیش در روز 22 بهمن ماه، خاطرات مردم ایران در سال های مبارزه با استبداد را با همراهی چند تن از همکلاسی های دانشکده هنرهای زیبا در نمایشگاهی بزرگ در کتابخانه حسینیه ارشاد به نمایش گذاشت، درباره سیر صعودی هنرهای تجسمی در این چهل سال گفت: به نسل جوان پرسشگر و کنجکاو تبریک می گویم. هنرمندانی که در کنار انقلاب ارزش های آن را هم درک کرده و از طریق پژوهش های تخصصی در پی آن هستند که معرفت و حکمت دینی را در قالب یک اندیشه هنری در جامعه ترویج دهند.

وی افزود: هنرمندان انقلاب کسانی هستند که سعی دارند تافته و یافته های انقلاب را تشریح کنند. انقلاب در سن 40 سالگی، سن خرد، شهود و شعور عقلانی است. یقین دارم با کمی تلاش مضاعف می توانیم دستاوردهای انقلاب را به نمایش جهانی برسانیم. عاشقانه و صمیمانه دست ارادت و گرم می فشارم با هنرمندانی که برای تحقق این هدف از پا نمی شینند.  

دهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با میزبانی موسسه فرهنگی هنری صبا، فرهنگسرای نیاوران، موزه هنرهای معاصر فلسطین و موسسه فرهنگی اکو تا 4 اسفند برگزار می شود.

 

انتهای پیام/

تاکید یک نقاش بر تاثیرگذاری هنرمندان تجسمی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار