ملک محمدی: قهرمانان المپیک مهمات تیراندازی خود را دستی می‌سازند

دبیر فدراسیون تیراندازی گفت: قهرمانان المپیک مهمات تیراندازی خود را دستی می‌سازند و به هیچ برندی اعتماد ندارند.

ملک محمدی: قهرمانان المپیک مهمات تیراندازی خود را دستی می سازندبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک محمدی دبیر فدراسیون تیراندازی در گفتگو با رادیو درباره مسابقات لیگ گفت: دوازدهمین دوره لیگ تیراندازی به پایان رسیده است و در حال تدارک یک جشن اختتامیه با شکوه و برنامه ریزی برای شروع لیگ سال آینده هستیم. به دلیل مشکلات مالی 2 تیم نیمه دولتی انصراف دادند. خوشبختانه چندین رکورد در ماده‌های مختلف تفنگ تپانچه شکسته شد و لیگ امسال نسبت به سال قبل کیفیت بیشتری داشت. از طرفی جوایز تیم‌ها و نفرات 2 برابر شد.

ملک محمدی اضافه کرد: اردو‌ها برای مسابقات سال آینده در کره جنوبی در حال برگزاری است. بیشتر فشار کاری ما بر دانشجویانی است که با همت فدراسیون ورزش دانشجویی کشور اواخر اسفندماه عازم مسابقات جهانی دانشجویان می‌شوند. آن‌ها 2 مرحله اردو را پشت سر گذاشته اند و امتیازات خوبی دارند. نفرات کنونی حاضر در اردو حاصل 2 مرحله ریزش هستند که همه آن‌ها به مالزی اعزام می‌شوند. تمامی امتیازات انفرادی و تیمی رصد شده است. به دلیل رکورد‌های خوب تصمیم گرفتیم تا در رشته اهداف پروازی نیز دانشجویان خود را اعزام کنیم.

او درباره رنکینگ تیم تیراندازی کشورمان بیان کرد: ما اخیرا از مسابقات آسیایی بازگشته ایم. دو مقام تیمی اول و دوم و مدال‌های طلا و نقره و دو سهمیه المپیک کسب کردیم. هم چنین در آسیا جز سه رده برتر هستیم. در جهان هم وضعیت مطلوبی داریم. رتبه‌های انفرادی هم در حال حاضر جایگاه مطلوبی دارند.

دبیر فدراسیون تیراندازی اظهار کرد: مسابقات جهانی از ابتدای سال ۹۷ آغاز می‌شود و توزیع سهمیه و اعلام سراسری رنکینگ در این رقابت‌ها انجام می‌گیرد. آماری که روی سایت فدراسیون تیراندازی قرار دارد مربوط به رنکینگ سال گذشته است.

او درباره گران یا ارزان قیمت بودن رشته تیراندازی خاطر نشان کرد: تیراندازی رشته‌ای تجهیزات محور است. سلاح، فشنگ، مهمات و تجهیزات حرف اول را می‌زنند. اکثر قهرمانان المپیک و کسانی که مقام‌های پی در پی در مسابقات جهانی و المپیک به دست می‌آورند، متخصصین و مسئولین فنی دارند که مهماتشان را به شکل دستی درست می‌کنند و به هیچ کارخانه و برندی اعتماد نمی‌کنند. امیدواریم با تلاش‌های گسترده وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون تیراندازی، وزارت دفاع، ورزشکاران و شرکت‌های بازرگانی به جایگاهی برسیم که مشکلات برطرف شوند و مدال‌های خوشرنگی کسب کنیم.

دبیر فدراسیون تیراندازی با تفنگ در زمینه استعدادیابی در این رشته اظهار کرد: نتیجه مسابقات مختلفی که در سراسر کشور برگزار می‌شود، به فدراسیون اعلام می‌شود. فدراسیون هم از روی نتایج به دست آمده بهترین‌ها را گزینش می‌کند. اردو‌های استعدادیابی هم در جریان هستند و افراد در آزمایش و چالش مربیان جدی ایرانی قرار می‌گیرند. استعداد‌های این رشته به سختی پیدا می‌شوند و سرمایه گذاری زیادی برای آن‌ها صورت می‌گیرد.

ملک محمدی یادآور شد: تیراندازی مخصوص افراد پولدار نیست و هر فرد مبتدی می‌تواند وارد باشگاه شده و با کمترین هزینه به تفریح تیراندازی و تمرین آن بپردازد. تمام باشگاه‌های ما تجهیزات دارند و تمرین در آن‌ها گرانقیمت نیست. مگر آن که شخصی بخواهد مراحل بسیار پیشرفته را طی کند و برای خودش سلاح و مهمات بخرد که در این حالت طیف قیمت‌های مختلفی وجود دارد.

انتهای پیام/

اظهارات ملک محمدی درباره وضعیت تیراندازی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار