مراسم اختتامیه خدمات تیم جراحی پلاستیک خیریه" مرهم" در گچساران برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛   رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در مراسم اختتامیه خدمات تیم جراحی پلاستیک خیریه" مرهم"با ابراز خرسندی از حضور مجدد این تیم در استان و ثبت رکوردهایی از حیث آمار در سطح جهانی، به مرور خدمات دو دوره حضور این تیم در استان پرداخت.
ایلامی گفت: ویزیت حدود هزار و صد بیمار و همچنین 73 عمل جراحی، ایجاد روحیه امید و نوع دوستی و تلنگر به وجدان جامعه و یادآوری زوایای انسانی بخشی از توفیقات و دستاوردهای این سفر بود.
وی با بیان اینکه شهرستان های باشت و گچساران در زمینه مکان های درمانی وضعیت مطلوبی دارند ادامه داد: با تکمیل و تجهیز بیمارستان های بی بی حکیمه خاتون(س) و نرگسی گچساران و بیمارستان 32 تخت خوابی باشت به نسبت هر هزار نفر بیش از 5 تخت خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این تعداد، از متوسط کشوری فراتر و از برنامه 1404 نیز بیشتر است که موجب جذب بخشی از فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با سلامت در این شهرستان ها مهیا خواهد شد.
دکتر ایلامی اضافه کرد: پیرو مذاکرات شفایی و پیگیری در خصوص مطالبات جامعه پرستاری استان با دکتر تاجگردون، از وی درخواست داریم که نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و به نمایندگی از این قشر آنچه در توان دارند دریغ نکنند.
نماینده شهرستان های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی، هم ضمن قدردانی از تلاش های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: زبان از بیان عظمت اینچنین خدماتی در قالب کار خیریه قاصر است و برای تیم جراحان پلاستیک خیریه" مرهم " آرزوی توفیق و سربلندی داریم.
دکتر غلامرضا تاجگردون افزود: از دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی که سرپرستی این تیم را بر عهده دارند کمال تشکر را داشته و امیدواریم که مردم استان پذیرای بنیادها و موسسات مشابه باشند و از اینگونه خدمات بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: آنچه به نظر بنده در خدمات وزارت بهداشت مغفول مانده، نگاه ویژه به بحث تغذیه در این استان و دیگر استان های کشور است که به کرات در کمیسیون تلفیق بودجه و در قامت نماینده مردم، به جد پیگیر آن هستم.
تاجگردون گفت: ارتقاء تخت های بیمارستانی شهرستان های باشت و گچساران از 160 تخت به 500 تخت کاری بزرگ است و در این میان خدمات دهندگان که بخش اعظم آن پرستاران هستند باید دیده شده و مشکلات این قشر رفع شود که بنده به سهم خود پیگیر این مطالبات نیز هستم.
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحان پلاستیک نیز در این مراسم گفت: از این همه استقبال و همکاری این استان شگفت زده شدیم و هر دو سفر از خاطرات خوب این تیم خواهد بود.
دکتر عبدالجلیل کلانتر هرمزی افزود: با در اختیار قرار داشتن 4 اتاق عمل و همراهی مجموعه بیمارستانی این شهرستان، رکورد دیگری در تعداد عمل شکاف لب و کام در دنیا زده شده و این حاصل کار تیمی مشترک بین ما و عوامل اجرایی این استان است.
وی ادامه داد: افتتاح سامانه ثبت نام و انتخاب بیماران" مرهم " در استان شما کلید خورد که این خدمت جدید سرعت بالایی در هدف گذاری ما ایجاد نمود که به یمن این اتفاق توانستیم سریع تر بیماران هدف را شناسایی و از به زحمت افتادن بیماران در صف های طولانی جلوگیری کنیم.
هرمزی با بیان اینکه در سال ۹۰ در اولین سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۶۰ بیمار را ویزیت کردیم گفت: با سامانه ای که کیانی راه اندازی کرده است ۵۶۰ بیمار کهگیلویه و بویراحمد در تهران بررسی و در نوبت قرار گرفتند.
کلانتر هرمزی اضافه کرد: به زودی در یاسوج بزرگترین مرکز گردشگری و تفریحی و پزشکی احداث خواهد شد که زمین این مکان توسط پدر دکتر کیانی با مساحت ۱۱ هکتار به موسسه خیریه مرهم واگذار شده است.
وی ادامه داد: هسته مرکزی این خیریه در ابتدا با 5 نفر تشکیل شد که امروز به 55 نفر رسیده و 14 هزار ویزیت در کارنامه این خیریه ثبت شده که این حجم از ویزیت و اعمال جراحی بزرگترین موسسه جهان را در این زمینه موجب شده است.
سرپرست تیم فوق تخصصی جراحی خیریه " مرهم " در پایان نقش رابط این بنیاد را پر رنگ دانسته و یادآور شد: خوشحالیم که آشنایی با دکتر کیانی و ارتباط خوب او با ریاست دانشگاه و مجمع نمایندگان استان تسریع بخش ارائه خدمت به بیماران این استان شد.
این آیین با حضور نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار گچساران، تیم جراحی پلاستیک خیریه" مرهم" و جمعی از مسئولان استانی و محلی در سالن آزادی صنعت نفت گچساران برگزار شد.

 انتهای پیام/غ

 پایان کار تیم جراحی پلاستیک خیریه مرهم در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.