نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رایزنی در راستای تامین اعتبار لازم برای راه‌اندازی پایلوت صنعتی تولید نشاسته پلیمری پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرحمایت میرزاده نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی در بازدید از جهاددانشگاهی و در نشست صمیمی با جهادگران جهاددانشگاهی استان اردبیل اظهار داشت: این نهاد انقلابی در به ثمر رساندن کار‌های برجا مانده کشور و استان نقش به سزایی ایفا کرده است.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از آنجا که به فرموده مقام معظم رهبری این مجموعه جزو معدود رویش‌های اصلی خود انقلاب است به همین دلیل باید زمینه فعالیت بیش از پیش آن فراهم شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ورود جهاددانشگاهی به کار‌های مهم و تاثیرگذار بر جای مانده در استان اردبیل ضروری است، افزود: مسئولان امر باید از چنین نهاد‌هایی که در زمینه رشد و شکوفایی استان فعالیت می‌کنند حمایت‌های لازم را داشته باشند.

میرزاده نقش مجلس را قانون‌گذاری خواند و بیان کرد: انتظار داریم موسسات علمی و پژوهشی همچون جهاددانشگاهی ما را در شناسایی قوانین مغفول مانده و دست و پا گیر در راه توسعه کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری قفقاز از لحاظ امکانات و خدمات قابل ارائه در سطح خیلی خوبی قرار دارد، گفت: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی این مرکز، گام مهم و ارزشمندی در زمینه درمان نازایی استان و کشور‌های همسایه برداشته است به همین خاطر مسئولان استان باید ضمن بازدید از این مرکز در جریان فعالیت‌های آن قرار گیرند.

نماینده مردم شهرستان گرمی در مجلس شورای اسلامی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع جهادگران دانشگاهی استان، برای رایزنی در راستای تامین اعتبار لازم برای راه‌اندازی پایلوت صنعتی تولید نشاسته پلیمری و تامین زمین برای راه‌اندازی مجموعه کشت و تولید گیاهان دارویی توسط جهاددانشگاهی قول مساعد داد.

میرزاده از مرکز رشد به عنوان محل ایده‌پردازی نام برد و اظهار کرد: برای حمایت از فناوران و شکوفا کردن ایده‌ها باید همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان، مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان افزایش یابد.

دوره‌های آموزشی خود را به سمت کارآفرینی و مهارت‌افزایی سوق داده ایم

در این دیدار رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز با تبریک یوم‌الله ۲۲ بهمن و ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در استان اردبیل گفت: این نهاد آمادگی دارد با دریافت مأموریت از استان و با بکارگیری تمام ظرفیت‌های کشوری و استانی جهاددانشگاهی در انجام امور لازم برای توسعه استان گام بردارد.

مهران اوچی اردبیلی افزود: از زمان آغاز به کار مرکز درمان ناباروری قفقاز بیش از ۲۰ هزار پرونده برای مراجعه کنندگان تشکیل یافته است که این نشان از تاثیرگذاری آن ندارد.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی در راستای حفظ و ترویج ارزش‌های انقلاب حرکت می‌کند، اظهار کرد: واحد اردبیل با نیازسنجی لازمه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی، تمام دوره‌های آموزشی خود را به سمت کارآفرینی و مهارت‌افزایی سوق داده است تا فراگیران بتوانند برای خود یک فرصت شغلی مناسب فراهم کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به لزوم حمایت از ایده‌های فناورانه محققان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ شرکت با استقرار در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل و با حمایت‌های انجام گرفته، ایده خود را به محصول تبدیل کرده‌اند و در مرحله اخذ مجوز‌های لازم برای تجاری‌سازی هستند.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ی

 

تامین اعتبار برای تولید نشاسته پلیمری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.