مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: در پی تشدید بارش ها از امشب در بیشتر نقاط استان و بخش هایی از مناطق شمالی و مرکزی ، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.

امیر عباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی   در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ گفت: از امشب دوشنبه بیست و سوم بهمن ماه ، بارش شدید باران و برف در بیشتر نقاط استان آذربایجان غربی و بخش هایی از مناطق  شمالی و مرکزی  آغاز می شود .

وی از آماده باش 800 نفر با 430 دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک در 68 پایگاه ثابت راهداری  و 26 پایگاه ثابت جمعیت هلال احمر در استان خبر داد و گفت: با توجه به این پیش بینی‌ها طی امروز و فردا احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها دور از انتظار نیست.

جعفری با بیان اینکه از اواخر امروز تا پایان روز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن ماه ، با گسترده ‌تر شدن بارش‌ ها، بر مقدار بارندگی در مناطق جنوب و شمال استان و در دامنه ها و ارتفاعات  افزوده شده و آبگرفتگی معابر  و بالا آمدن تراز آب رودخانه ها نیز در این مناطق پیش‌بینی می‌شود، افزود: در این مدت با توجه به کاهش دما و سردشدن هوا در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش‌ها در برخی مناطق استان به صورت برف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه  رانندگان هنگام تردد در جاده های اصلی و فرعی استان آذربایجان غربی به ویژه هنگام شب و بارندگی ملزم به رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر رفت و آمد هستند،گفت: رانندگان هنگام عبور از مناطق کوهستانی و برف ‌گیر، با رعایت‌ موارد احتیاطی لازم، از تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ ها در زمان بارندگی خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی از شهرداران و دهیاران خواست با توجه به ریزش برف و باران شدید در خیابان های شهرها، با آمادگی از پاکسازی مسیر جوی ها و کانال های شهری و روستایی بازدید کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

جعفری به دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها توصیه کرد: هنگام بارندگی، نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت کرده و دام های خود در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی از همه نیروهای امدادی و خدماتی خواست که با آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی به ویژه در راه های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.

انتهای پیام/م

برف و باران در  آذربایجان غربی

برچسب ها: بارش باران ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.