به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه 206 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاهها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی کینژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.
کینژاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ابتدای این جلسه گفت: برخی متقاضیان راتبه "بورسیه" وقتی که در یک مرکز آموزشی و پژوهشی موفق به جذب نمیشوند، این عدم موفقیت به سایر مراکز هم تسری پیدا میکند و مراکز هم به استناد نظر مرکز آموزشی و پژوهشی قبلی، این فرد را جذب نمیکنند.
وی افزود: حفظ کیفیت در مراکز آموزشی و پژوهشی نباید مانع جذب این افراد شود و اگر فردی در مقطع کارشناسی معدل مطلوب نداشت ولی در مقطع تحصیلات تکمیلی وضعیت بهتری داشت، باید بتواند جذب شود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در این زمینه سعی داریم تا مشکلات بودجه را نیز برطرف کنیم و مراکز پژوهشی نیز می توانند با جذب متقاضیان هیئت علمی بلا تکلیف، دانشگاهها را یاری نمایند.
پس از سخنان کینژاد نمایندگان تعدادی از مراکز پژوهشی کشور به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن به شرح ذیل است: رعایت شأن مراکز پژوهشی در روند جذب و در نظر گرفتن مواردی برای جذب فوقالعاده افراد دارای مدارج علمی عالی.
کی نژاد در این زمینه گفت: در برخی از موارد هیئت امنای مرکز پژوهشی میتواند موارد را حل و فصل کند.
جواد محمدی، دبیر هیئت عالی جذب هم در این جلسه گفت: روند جذب اعضای هیئت علمی از فراخوان تا جذب نباید بیشتر از 4 ماه و نیم باشد و هیئتهای مرکزی جذب موظف هستند به این موضوع نظارت کنند.
وی افزود: هم اکنون حدود 2 هزار نفر روند جذب را اجرا و راهبری میکنند و این موجب شده تا روند جذب تسریع شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: اگر بعد از 20 روز، پاسخ استعلام نهادهای ذیربط وصول نشد؛ هیئت اجرایی میتواند روند جذب را ادامه دهد.
گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد کارگروهی توسط رئیس پژوهشگاه دانشهای بنیادین و متشکل از روسای پژوهشگاه ها و وزارت علوم تشکیل شده تا نسبت به تدوین معیارهای پژوهشی به منظور جذب اعضای هیئت علمی پژوهشی اقدام و برای تصویب نهایی به هیئت عالی جذب ارسال شود.
در پایان جلسه نیز تعدادی از اعضای هیئتهای اجرایی جذب و کارگروههای صلاحیت عمومی دانشگاهها و موسسات پژوهشی جندی شاپور دزفول، صنعتی نوشیروانی بابل و مجتمع آموزش عالی سراوان تأیید صلاحیت شدند.
انتهای پیام/