سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن با قدرت بر حفظ تحریم‌ها علیه مسکو ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهووا، «هدر نائورت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، اعلام کرد آمریکا تا زمانی که مسکو رویه خود درخصوص مسئله اوکراین را تغییر ندهد، بر حفظ تحریم ها علیه این کشور ادامه خواهد داد.

نائورت در بیانیه ای مدعی شد روسیه تعهد خود در قبال توافق مینسک را زیر پا گذاشته است و به ایجاد درگیری و اختلافات شدید در اوکراین دامن زده است. او در ادامه ادعا کرد: «روسیه در حالی مداخله مستقیم خود در اوکراین را انکار می کند که نیروهای نظامی تحت حمایت مسکو از دسترسی ایمن ناظران غیرمسلح سازمان امنیت و همکاری اروپا به این منطقه جلوگیری می کنند.»

پس از اینکه ساکنان منطقه «دونباس» در جنوب شرقی اوکراین از به رسمیت شناختن مقامات این کشور، که تحت حمایت غرب هستند، سرباز زدند و خود اعلام استقلال کردند، دولت اوکراین یک عملیات نظامی را در سال 2014 در این منطقه مورد مناقشه آغاز کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعا کرد تا زمانی که روسیه به «اشغال اوکراین» پایان ندهد، تحریم های واشنگتن علیه مسکو همچنان پا بر جا خواهد ماند. وی همچنین اظهار کرد تحریم های غربی مرتبط با کریمه نیز تا زمانی که مسکو این منطقه را به اوکراین بازنگرداند، همچنان به قوت خود باقی است.

پیش از این شبه جزیره کریمه بخشی از خاک اوکراین بود که پس از برگزاری یک همه پرسی مردمی در مارس 2014 به روسیه الحاق شد. با این حال نتایج این همه پرسی از سوی مقامات اوکراین و متحدانش رد شد.

علی‌رغم ادعای نائورت در خصوص زیر پا گذاشتن توافق مینسک از سوی مسکو، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این خصوص اظهار کرد: «روسیه به اجرای کامل این توافق پایبند است؛ اما این توافق هنوز هیچ دستاورد مشخصی به همراه نداشته است.»

انتهای پیام/

تاکید نائورت بر پا برجا ماندن تحریم‌های آمریکا علیه مسکو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار