کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان گفت: سامانه بارشی جدیدی از فردا (پنجشنبه) از نوار غربی وارد کشور می‌شود که در استان بارش‌هایی بصورت پراکنده را در پی دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ راضیه پیله وران، کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان گفت: این بارش‌ها به صورت پراکنده تا روز جمعه ادامه دارد و موج اصلی بارش‌ها در اوایل هفته آینده وارد استان می‌شود.

وی افزود: به همراه این سامانه بارشی افزایش سرعت وزش باد و در گردنه ها، نواحی سردسیر و کوهستانی بارش برف پیش بینی می‌شود.

به گفته وی طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش‌ها با ۱۶ میلی متر مربوط به نورآباد و کمترین بارش با ۲ میلی متر مربوط به پلدختر گزارش شده است.

پیله وران افزود: میزان بارش در همین بازده زمانی در خرم آباد چهار، الیگودرز ۶، الشتر هفت، بروجرد ۱۳، کوهدشت سه، رومشگان چهار، سیلاخور چهار، سپیددشت پنج و دورود هفت میلی متر گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی لرستان با اشاره به افزایش دید افقی در اکثر نقاط استان، گفت: با توجه به بارش‌هایی که از شب گذشته در بیشتر نقاط استان رخ داده دید افقی نیز افزایش داشته و به ۱۰ کیلومتر رسیده و در مناطقی هم که بین هشت و یا هفت کیلومتر است طی ساعات آتی افزایش می‌یابد.

گردو غبار شب گذشته دید افقی در برخی از مناطق استان را به ۱۰ متر رسانده بود.

انتهای پیام/د

ورود سامانه بارشی جدید به آسمان لرستان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.