كارگاه تعیین نیاز سرمایی درختان پسته با حضور 200 نفر از باغداران، اعضا بسیج مهندسین، مدیران عامل و کارشناسان ناظر پهنه ها برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی تعیین نیاز سرمایی درختان پسته سيرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمودآبادی، مدير جهاد كشاورزی شهرستان سيرجان گفت: با توجه به اهمیت تعیین نیاز سرمایی درختان پسته، یک کارگاه آموزشی با اين موضوع و همکاری این معاونت، مرکز تحقیقات کشاورزی استان، اتحادیه تعاونیهای تولید و بسیج مهندسین برگزار شد.


وي افزود: درختان پسته برای گذراندن سیکل طبیعی خود بسته به نوع رقم و بر اساس آمار هواشناسی شهرستانهای رفسنجان، سیرجان و کرمان نیاز به 600 تا صفر ساعت سرما، دمای 0-7 درجه سانتیگراد دارند که با توجه به گرم شدن دمای کره زمین غالبا این نیاز تامین نمی شود.


وي همچنین تاخیر در گلدهی، تاخیر در برگدهی، برگدهی و گلدهی نامنظم، کاهش رشد میانگره،ریزش گل و میوه ، عدم تشکیل جوانه گل در سال بعد و کاهش کیفیت و کمیت محصول را از مشکلات عدم تامین نیاز سرمایی ذکر کردند واستفاده از روغن ولک را برای رفع این مشکل توصیه کرد.


وي همچنین بهترین زمان پاشیدن روغن ولک در منطقه را از دهم بهمن لغایت 5 اسفند ذکر کرده و گفت: توصیه اکثر کارشناسان غلظت 30 در هزار است.


انتهای پیام/س

 

کارگاه آموزشی تعیین نیاز سرمایی درختان پسته سيرجان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار