رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از برگزاری نخستین المپیاد 'فارماکوگنوزی' در این دانشکده خبر داد و گفت: این المپیاد 10 اسفند برگزار می شود.

برگزاری نخستین المپیاد فارماکوگنوزی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یلدا شکوهی نیا  رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه مجوز پذیرش رزیدنت فارماکوگنوزی به این دانشکده داده شده است، گفت: برای افزایش معلومات دانشجویان و دانش آموختگان داروسازی و افزایش پذیرش دانشجویان با هماهنگی هیات بورد ارزشیابی و ممتحنه فارماکوگنوزی و انجمن متخصصان فارماکوگنوزی قرار است این المپیاد برگزار شود.

وی با بیان اینکه این المپیاد دهم اسفند در کرمانشاه برگزار می شود، گفت: این اولین المپیاد علمی این رشته در ایران است.

 شکوهی با اشاره به اینکه 500 دانشجو در دانشکده داروسازی استان مشغول به تحصیل هستند، افزود: داروسازان دانش آموخته و همچنین دانشجویان و داروسازان استان های دیگر بخصوص استان های مجاور هم می توانند در این المپیاد شرکت کنند.

به گفته  شکوهی نیا، این المپیاد به صورت کتبی، چهارگزینه ‌ای و حضوری برگزار می شود فارماکوگنوزی علم داروشناسی، آنالیز و شناسایی مواد دارویی گیاهان است.

اکنون چهار هزار و 993 دانشجو در هفت دانشکده و هشت مقطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کارشناسی ارشد، دکترای عمومی، پی اچ دی (phd)، دکترای پژوهشی و دستیار تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

 

انتهای پیام/ز

 

المپیاد  فارماکوگنوزی دهم اسفند در کرمانشاه برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.