آیت الله قربانی گفت: قشر زحمتکش کارگران نباید با مشکلات صنفی و معیشتی درگیر باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آیت الله زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار با اعضای خانه کارگر گیلان رسیدگی به مشکلات کارگران را ضروری دانست و گفت: اقتصاد کشور با دستان پر توان کارگران رونق می‌گیرد و توجه به مطالبات کارگران امری ضروری است.

وی حفظ امنیت شغلی کارگران و توجه به مشکلات معیشتی آنان را از اولویت‌هایی دانست که باید از سوی دست اندرکاران دولتی و خصوصی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان از نمایندگان قشر کارگران استان خواست مطالبات و مشکلات صنفی خود را مکتوب کنند تا وی در ۲ سطح ملی و استانی پیگیری کند.

آیت الله قربانی همچنین از استاندار گیلان خواست پیگیری مسایل و مشکلات کارگران را در اولویت کاری خود قرار دهد و از ظرفیت مدیریتی در استان برای انتقال مشکلات به وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره گیرد.

حسن ایزدی، دبیر اجرایی خانه کارگر و دبیر کانون بازنشستگان گیلان نیز در این نشست از عمده‌ترین ظرفیت‌ها و مشکلات ۵۳۰ هزار کارگر و بازنشسته گیلان گزارشی داد و گفت: افزایش حقوق کارگران، همسان سازی حقوق بازنشستگان، ارتقاء خدمات درمانی تامین اجتماعی و ایجاد امنیت شغلی برای کارگران از عمده‌ترین مشکلات و اولویت‌های این قشر زحمتکش است.

وی افزود: در حال حاضر بیمارستان تامین اجتماعی رسول اکرم و یک کلینیک تخصصی در رشت به بازنشستگان و کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی خدمات درمانی می‌دهد که در مقایسه با حجم نیم میلیونی جمعیت کارگری گیلان بسیار ناچیز است.

 

انتهای پیام/ع

 

تأکید آیت الله قربانی بر لزوم توجه به مطالبات کارگران

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.