نهادهای اطلاعاتی آمریکا در بررسی سالانه خود از تهدیدهای جهانی، اعلام کرده است که وضعیت افغانستان در سال پیش رو بدتر خواهد شد.

آمریکا: وضعیت امیتی افغانستان بدتر خواهد شد!به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نهادهای اطلاعاتی آمریکا در بررسی سالانه خود از تهدیدهای جهانی، اعلام کرده است که به خاطر شدت حملات طالبان، وضعیت ناپایدار سیاسی و اقتصادی و ادامه حمایت پاکستان از گروه های مسلح، وضعیت افغانستان در سال پیش رو بدتر خواهد شد.

مسئولان نهادهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا به شمول «دانیل کوستز»، رئیس امنیت ملی این کشور در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در مورد این بررسی ها توضیح دادند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «با در نظر داشت بی ثباتی سیاسی مداوم، حمله‌های مسلسل شورشیان طالبان، عملکرد ناپایدار نیروهای امنیتی افغانستان و کمبود چشمگیر منابع مالی، احتمال دارد که وضعیت کلی در افغانستان در سال پیش رو بدتر شود.»

این بررسی های اطلاعاتی همچنین پیش بینی کرده است که حکومت وحدت ملی برای برگزاری انتخابات به تعویق افتاده پارلمانی و انتخابات ریاست جمهوری دست و پنج نرم خواهد کرد.

این بررسی همچنین از احتمال رکود اقتصادی در افغانستان سخن گفته و افزوده است که این کشور به کمک های خارجی به ویژه آمریکا متکی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار