معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: شش ماه از فعالیت شورای اسلامی پنجم گذشته ولی هنوز شهر بوشهر در مدیریت شهری بلاتکلیف است.

شهر بوشهر در مدیریت شهری بلاتکلیف استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیدمحمدحسن باستی ظهر امروز در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر یکی از اهداف مهم سفر مسافران و گردشگران به استان بوشهر را جذابیت سواحل دانست و اظهار داشت: صنعت گردشگری در استان بوشهر با زیرساخت‌های گردشگر دریایی رونق می‌یابد که در این راستا کمیته گردشگری دریایی استان بوشهر فعال شده است.

وی، با تاکید بر ارائه طرح‌های مورد نیاز در کمیته گردشگری دریایی استان بوشهر بیان کرد: مهم‌ترین دستگاه در میزبانی مسافران نوروزی  مدیریت شهری هستند که برای ارائه خدمات لازم برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می‌کند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه مرکز استان به عنوان ویترین فعالیت‌‌ها است تاکید کرد: مرکز استان بوشهر پیشانی میزبانی گردشگران و مسافران نوروزی است که شهر بوشهر در مدیریت شهری دارای بدترین وضع است.

باستی با بیان اینکه شش ماه از تشکیل شورای شهر پنجم گذشته است تصریح کرد: شش ماه از فعالیت شورای اسلامی پنجم گذشته ولی هنوز شهر بوشهر در مدیریت شهری بلاتکلیف است.

وی، با انتقاد از شورای شهر بوشهر که هنوز در انتخاب شهردار موفق عمل نکرده گفت: هنوز شورای شهر بوشهر نتوانسته مدیریت شهری را تعیین کند تا شهر از بلاتکلیفی بیرون بیاید.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه دوران سرپرست شهرداری دوران مدیریت شهری نیست افزود: سرپرست شهرداری بوشهر هر چند از افراد پرتلاش و با سابقه درخشان است ولی دوره سرپرستی نمی‌تواند دوران مدیریت شهری  باشد.

باستی، از تبدیل شدن شورای شهر بوشهر به محل اختلاف خبرداد و بیان کرد: شورای شهر که فلسفه وجودی آن تبیین، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برای حل مشکلات شهر و ارائه راهکارهای مختلف است به محل اختلافات تبدیل شده است.

وی، ایجاد تعامل با همه دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات شهری و تحقق مطالبات مردم را از فلسفه وجودی شورای شهر دانست و تاکید کرد: شش ماه از تشکیل شورای شهر پنجم گذشته ولی به سبب برخی از اختلافات بین اعضاء که ریشه سیاسی، جناحی، شخصی و یا چیز دیگری است هنوز نتوانسته‌اند مدیریت شهری بوشهر را انتخاب کنند.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر  با بیان اینکه مردم  در انتخابات شورا برای حفظ حقوق قانونی خود رای داده‌اند افزود: مردم رای دادند که شهری تمیز، خوب، مطلوب و مدرن داشته باشند در کدام 31 مرکز استان کشور مانند شهر بوشهر دارای این چنین وضعیتی است.

باستی با بیان اینکه مردم بوشهر گلایه خود را در خیابان‌ها و کوچه‌ها ابراز می‌کنند به وضعیت پروژه عمران شهری تقاطع غیر هم سطح در میدان آزادی بوشهر اشاره کرد و افزود: این پروژه باید 18 ماه تکمیل می‌شد که هنوز نیمه تمام مانده و هر روز بر گلایه مردم افزوده می‌شود.

وی، مهم‌ترین رسالت و اولویت نخست شورای شهر را انتخاب شهردار دانست و تاکید کرد: شورای شهر بوشهر این چه انتخابی در تعیین مدیریت شهری کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه پروژه‌های شهر بوشهر سبب گلایه مردم شده است افزود: اجرای پروژه  موزائیک کاری در خیابان اصلی شهر که اصول فنی در آن رعایت نشده، چه کسی جوابگوی این مشکلات است.

باستی افزود: با وجود تخصیص اعتبارات لازم کدام پروژه در شهر بوشهر توانسته در منظر شهری تحول ایجاد کند.

وی، با بیان اینکه احیا بافت تاریخی بوشهر در اولویت برنامه‌ها است تصریح کرد: حل مشکلات بافت تاریخی بوشهر مورد توجه ویژه قرار دارد که تنها در بخش شبکه فاضلاب بین 40 تا 50 میلیارد تومان برای ایجاد ایستگاه پمپاژ و اجرای شبکه فاضلاب اعتبار تصویب شده ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهربا اشاره به مشخص شدن زمین برای اجرای ایستگاه پمپاژ فاضلاب در بافت بوشهر بیان کرد: سه ماه قبل از شورای شهر بوشهر برای تعیین زمین در اجرای ایستگاه پمپاژ فاضلاب درخواست شده بود ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است آیا به این شکل می‌توان مشکلات شهر  را برطرف کرد.

باستی با بیان اینکه در انتخاب شهردار بوشهر هیچ دخالتی نشده است گفت: مهم‌ترین دغدغه‌ای که  در شورای شهر وجود ندارد حل مشکلات مردم و انتخاب مدیریت شهری است باید اعضای شورای شهر نسبت به عملکرد خود جوابگو باشند چراکه این‌گونه نمی‌شود شهر را سرو سامان داد.

وی گفت: مردم مشکلات، بی تفاوتی و این بی خیالی‌ها را تحمل می‌کنند آیا کار کردن برای مردم باید این‌گونه باشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر  با تاکید بر  ارائه گزارش نقاط حادثه  خیز و رفع این نقاط افزود: برای  توسعه فعالیت‌های پلیس راه و راهور و ایجاد گشت‌های نامحسوس همکاری دستگاه‌ها به ویژه شهرداری‌ امری مهم و ضروری است.

باستی از تعطیلی حفاری درون شهری در استان بوشهر از اول اسفند ماه خبر داد و بیان کرد: حفاری‌های درون شهری در زمان اضطرار تنها با  هماهنگی فرمانداران اجرایی شود.

وی، با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های ساخت و ترمیم راه‌ها تا 24 اسفند ماه باید متوقف شود گفت: ایمن سازی محورها باید در اولویت برنامه‌ها قرار داشته باشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر  با تاکید بر توجه به گردشگری دریایی، افزود: حوزه‌های درمان، سلامت، اورژانس، خدمات امدادی و جاده‌ای در ایام تعطیلات نوروزی مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

باستی، استقرار خودرو نجات در شهرها و مناطق مختلف استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از فرکانس مشترک مخابرانی در مدیریت بحران در ایام تعطیلات نوروزی در استان بوشهر مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/ م

مدیریت شهری بوشهر هنوز بلاتکلیف است

برچسب ها: شورای شهر ، صدای مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.