به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمدجواد مرادیان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی فارس گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۴ درصد تماسها با اورژانس شیراز یعنی ۷۷ هزارو ۳۸۵ مورد از طرف مزاحمهای تلفنی بوده است.
مرادیان افزود: وقت، هزینه و نیروی امدادی اورژانس شیراز را این تماسهای مزاحمان هدر داده و همچنین میتواند خسارتهای جانی برای شهروندان در پی داشته باشد.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به تماسهای شهروندان نیازمند به امداد، اگر تمام خطوط تلفن اورژانس اشغال شوند، سایر تماس گیرندگان برای دریافت پاسخ بایستی پشت خطوط تلفن اورژانس ۱۱۵ منتظر بمانند تا از کارشناسان این مرکز پاسخ دریافت کنند.
مرادیان ادامه داد: از این رو در صورت تماسهای غیر ضروری و یا در صورت ایجاد مزاحمت تلفنی ممکن است که نیازمندان واقعی دریافت امداد از دریافت پاسخ به موقع و اورژانسی محروم بمانند.
رئیس اورژانس فارس بیان کرد: برخی امدادخواهان نیازمند اقدامات فوری درمانی هستند و انجام اقدامات درمانی اولیه در اسرع وقت ضمن انتقال بیمار به مراکز درمانی توسط آمبولانس در بیشتر موارد موجب نجات جان آنها میشود و تا حد بسیار زیادی از ایجاد عوارض ثانویه جلوگیری میکند.
انتهای پیام/ر