استاندار خراسان رضوی گفت: تمام تلاش‌ها برای حل مشکلات موجود بر سر راه توسعه صادرات بوده است که با همدلی و همراهی، میسر شده است.

روحیه تفاهم بین دولت و بخش خصوصی درسال‌های اخیر گسترش یافته استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  علیرضا رشیدیان در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی خراسان رضوی ، افزود: در این حوزه، با کمک بخش خصوصی، مزیت‌ها شناسایی شد و بر روی بازار‌های جدید سرمایه گذاری کرد و اکنون با رویکردی که به سمت برخی کشور‌های اروپایی و آفریقایی وجود دارد، بازار‌های هدف افزایش یافته است.

وی گفت : در کنار این اتفاقات، نیاز‌ها و ضرورت‌هایی هم برای ما ایجاد می‌شود که باید صادرکنندگان ما در این حوزه به صورت کنسرسیوم و شرکت‌های متحد کار کنند.

استندار خراسان رضوی افزود: متاسفانه هنوز به نقطه مطلوبی در این حوزه نرسیده ایم و باید تقسیم کار مناسبی بین تولیدکنندگان به وجود بیاید.

رشیدیان تصریح کرد: ضرورت ایجاد مراکز صادراتی در کشور‌های هدف اتفاقی است که بخش خصوصی بر روی آن تمرکز کرد و تا اندازه‌ای توانست موفق باشد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی هم در این جلسه با اشاره به اینکه صادرکنندگان خراسان زحمت کش‌ترین فعالین اقتصادی در ایراه هستند، گفت:بدون هیچ سند و مدرک اموال و کالایشان را به بازار هدف به صورت امانی می‌فرستند و پس از فروش بر اساس اعتماد حاکم میان فرستنده و گیرنده، مبلغ کالایش را دریافت می‌کند، چون ال سی ندارند.

محمد حسین روشنک افزود:جنس این فعالین با فعالین کل کشور متفاوت است و همگی بسیار قابل تقدیر هستند و مسئولین استانی تا آنجا که در اختیار استان بوده به صادرکنندگان کمک کردند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان گفت: ما باید سر یک ماه ارزش افزوده خود را پس بگیریم، چرا باید به بهانه‌های مختلف مالیات بپردازیم در حالیکه از مالیات بر ارزش افزوده معافیم.

وی گفت:چون صادرکنندگان نمی‌توانند روی بازگشت رقم ارزش افزوده حساب بازکنند، روی قیمت تمام شده خود می‌کشند و در نتیجه نمی‌توانتد در بازار با آن قیمت رقابت کنند. چرا مجلس به این موضوع توجه نمی‌کند؟

رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی افزود: هنوز نتوانستیم این فرهنگ را در جامعه درونی کنیم که صادرات محور توسعه اقتصادی است و تولید بدون صادرات با توجه به تکمیل ظرفیت تولید، بدون نتیجه است.

انتهای پیام// ف. غ.

تجلیل از صادرکنندگان نمونه خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار