دبیرکل ناتو درباره ایجاد پایگاه نظامی چین در افغانستان گفت ناتو در این مورد دخالت نخواهد کرد.

درباره تاسیس پایگاه نظامی چین در افغانستان دخالت نمی کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، همکاری کشورهای منطقه به ویژه چین را در حل بحران افغانستان مهم خواند و گفت: بدون همکاری آنها مشکلات این کشور حل نخواهد شد.

وی روز گذشته در پایان نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو افزوده است که حکومت وحدت ملی با شرکای ناتو در منطقه یکجا کار کند.

استولتنبرگ همچنین در مورد ایجاد پایگاه نظامی چین در افغانستان گفته است که در این مورد باید حکومت افغانستان تصمیم بگیرد و ما در آن دخالت نخواهیم کرد.

به گفته او، اینکه چین در افغانستان حضور نظامی داشته باشد یا نه، به ناتو مربوط نیست و در این مورد خود حکومت افغانستان باید تصمیم بگیرد.

استولتنبرگ با اشاره به اینکه ناتو از حکومت افغانستان حمایت می‌کند گفته است که به فیصله‌های آن احترام می‎گذارد و تصمیم در مورد پایگاه نظامی چین نیز توسط حکومت این کشور گرفته می شود.

به نوشته افق، این اظهارات درحالی مطرح می‌شود که پیشتر گزارش شد چین به منظور کمک به برقراری صلح در افغانستان و همچنین جلوگیری از وررد تروریست ها به چین، یک پایگاه نظامی در ولایت بدخشان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.