وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۰ میلیارد دلار منابع فاینانس هم موجب خوشحالی و هم زنگ خطر تلقی می‌شود، باید مشکلات واحد‌های تولیدی بزرگ و کوچک بررسی و تا حد ممکن حل شود.

منابع فاینانس زنگ خطری برای واحد‌های تولیدی بزرگ و کوچکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در جمع صاحبان صنعتگران و واحد‌های تولیدی مازندران واقع در فاز اول شهرک صنعتی امام‌زاده عبدالله آمل گفت: به منظور شناسایی مودیان بخش صنعت کمیسیون ویژه مالیاتی برای واحد‌های تولیدی در وزارتخانه ایجاد کردیم.

وی با اشاره به اینکه وجود مشکلات در واحد‌های تولیدی از گذشته تاکنون وجود دارد، گفت: نظام بانکی که کیک قابل تقسیم بین همه واحد‌های تولیدی که در گام اول اندازه آن کوچک است و سرمایه بانک‌ها کافی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه نکته دوم سود است که اطمینان دارم هیچ واحد تولیدی با نرخ سود کنونی تسهیلات اعطایی قابلیت پرداخت ندارد، گفت: تأمین یارانه سود تسهیلات اعطایی در قالب کمک‌های فنی و اعتباری از محل بودجه عمومی پیشنهاد شده و مجلس تصویب خواهد کرد تا با اختصاص ردیف در اختیار دولت بتوانیم بیشتر در ارائه خدمات به تولید و صنعت مفید باشیم.

شریعتمداری با تاکید براینکه به صورت نقد در اختیار دولت قرار گیرد، افزود: واحد‌های صادرات‌گرا باید توجه کنیم و باید محصولات به گونه‌ای که در بازار بیرون قابل قبول باشد.

وی گفت: کمیسیون ویژه مالیاتی برای واحد‌های تولیدی در وزارتخانه ایجاد کردیم تا به جمع‌بندی برسیم و از طرف بخش صنعت و معدن مذاکرات لازم انجام شود و مودیان جدید شناسایی شوند.

شریعتمداری با بیان اینکه موضوع بعدی ساخت داخل است و قانون حداکثر استفاده از توان ساخت داخل قانون محجوری است، افزود: وزارت صنعت مجاز است که جلوی آن دسته از ثبت سفارش‌هایی که تولید داخل دارد را بگیرد، ولی تاکنون برخورد جدی انجام نشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید هیئت سه نفره را معین کردیم که برای ثبت سفارش افراد را به تولید داخل سوق دهیم، افزود: ۳۰ میلیارد دلار منابع فاینانس می‌دهند از یک طرف موجب خوشحالی و از طرف دیگر زنگ خطر تلقی می‌شود بنابراین باید مشکلات واحد‌های تولیدی بزرگ و کوچک بررسی و تا حد ممکن حل شود.

انتهای پیام/آ

باید مشکلات واحد‌های تولیدی بزرگ و کوچک حل شود

 

برچسب ها: صنعت ، وزارت اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.