مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: نخستین شرکت هواپیمایی صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در شیراز ثبت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی نیکدل مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس، از ثبت شرکت ایروان به عنوان نخستین شرکت هواپیمایی صندوق ذخیره فرهنگیان در شیراز خبر داد و اظهار کرد: ثبت این شرکت به همت مدیرکل آموزش و پرورش فارس انجام شد و این اقدام قطعا می‌تواند برای فرهنگیان فارس منشا اثر باشد.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های این صندوق، تامین سفر‌های امن و با قیمت مناسب برای فرهنگیان کشور است و این اقدام نیز در همین  انجام شده است.

نیکدل تصریح کرد: مدل شرکت هواپیمایی تاسیس شده توسط صندوق ذخیره فرهنگیان ال سی سی (LCC) است که دارای ویژگی‌های خاص همچون کاهش هزینه بدون کاهش ایمنی در سفر است و می‌تواند موجب صرفه جویی ارزی خوبی نیز در کشور شود.

وی از خرید ۴ فروند هواپیما در آینده نزدیک برای این شرکت خبر داد و گفت: با خرید این هواپیما‌ها خدمات رسانی شرکت هوایی ایروان به فرهنگیان سراسر کشور و سایر هموطنان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور، عامل توسعه کشور را نیروی انسانی آگاه دانست و گفت: در آموزش و پرورش مولفه‌های فرهیختگی وجود دارد و اگر بخواهیم کشور را به سمت توسعه سوق دهیم باید از آموزش و پرورش و بویژه از دوره ابتدایی شروع کنیم.

وی همچنین با اشاره به فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان کشور بر اساس قانون برنامه توسعه دوم تاسیس شد و از ابتدای فعالیت تاکنون موفق به جذب یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۵۲۱ عضو شده است.

نیکدل افزود: هم اکنون با توجه به بازنشسته شدن بخشی از این اعضاء، صندوق دارای ۸۵۲ هزار و ۵۳۷ عضو فعال است که این اعضا از ابتدا تا کنون مبلغ یک هزار و ۵۷۲ میلیارد تومان به صندوق واریز کرده اند.

وی با اشاره به الزام دولت به پرداخت معادل واریزی فرهنگیان به صندوق گفت: واریزی سهم دولت از ابتدا تا کنون ۶۳۵ میلیارد تومان است و این اختلاف واریزی سهم فرهنگیان و دولت ناشی از پرداخت نکردن سهم دولت در برنامه پنجم توسعه است و مبلغی بالغ بر ۷۲۰ میلیارد تومان است که پیگیر وصول آن هستیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور سود حاصله از این واریزی‌های فرهنگیان و دولت را از ابتدا تا کنون ۴ هزارو ۷۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجموع سود و واریزی‌ها مبلغ ۶ هزارو ۲۸۱ میلیارد تومان است که با خروج ۶۷۷ هزار نفر از صندوق، مبلغی بالغ بر یک هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان به عنوان اصل و سود سرمایه گذاری آن‌ها پرداخت شده است.

نیکدل همچنین با اشاره به سرمایه گذاری‌های صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بیشترین سرمایه صندوق در سهام بورسی و غیر بورسی سرمایه گذاری شده و پس از آن به ترتیب در صنایع پتروشیمی، ملک و ساختمان، خدمات رفاهی، بانک سرمایه، صنایع آموزشی و آی تی (IT) و بیمه است و شرکت‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان تنها مالک ۴ و ۹ دهم دصد سهام بانک سرمایه، معادل ۲۱۸ میلیارد تومان هستند.

وی گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان حافظ منافع فرهنگیان است و همه تلاش خود را برای این مهم انجام می‌دهد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با اشاره به لزوم حمایت فرهنگیان از صندوق ذخیره گفت: از ابتدای فعال سازی صندوق ذخیره فرهنگیان تا کنون، سهم پرداختی فرهنگیان یک درصد حقوق بوده که دولت نیز به همین میزان به صندوق واریز می‌کند.

وی افزود: با توجه به فراخوان صندوق مبنی بر اعلام تمایل همکاران برای افزایش سهم واریزی خود به صندوق، فرهنگیان می‌توانند با حمایت از این اقدام ضمن تقویت این موسسه، سرمایه خود را برای دوران پس از بازنشستگی تقویت کنند.

انتهای پیام/ن

صحبت های مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در گردهمایی روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار