مسؤول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین گفت: اولین اقامتگاه بوم‌گردی این شهرستان در روستای هدف گردشگری آلوارس به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، جهانگیر شهبازی ، مسؤول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین صبح امروز اظهار کرد: اولین اقامتگاه بوم‌گردی این شهرستان در روستای هدف گردشگری آلوارس و در فضایی بکر و سنتی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: اقامتگاه  بوم‌گردی در مسیر پرتردد پیست اسکی و تله سیژ آلوارس قرار داشته و در مجاورت جاذبه تاریخی و طبیعی این روستا واقع شده است.

مسؤول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین بیان کرد: همه ساله هزاران نفر از گردشگرانی که به شهر توریستی سرعین سفر می‌کنند از روستای آلوارس دیدن می‌کنند که این مهم ظرفیت مناسبی را جهت راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی فراهم ساخته است.

شهبازی گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضمن ترویج آداب و رسوم محلی به ایجاد اشتغال پایدار در روستاها منجر شده و زمینه رونق گردشگری مناطق را فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت، راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در یکی از قطب‌های گردشگری کشور، «سرزمین چشمه‌های بهشتی» افزایش یابد.

مسؤول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرعین افزود: آب‌های گرم معدنی تنها جاذبه‌های گردشگری این شهرستان نیست و طبیعت بکر و کم‌نظیر این منطقه از جاذبه‌های کمتر شناخته شده سرعین به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع

ایجاد اشتغال پایدار در روستاها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.