رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر از تکمیل ظرفیت بیشتر قبرستان‌ها در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمد ابراهیم حاجی پور رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر با بیان اینکه طبق آمار ۵۷ بقعه متبرکه و امامزاده در رامسر وجود دارد، گفت: تمامی این بقاع متبرکه دارای هیئت امنا هستند و حتی برخی بقاع که در مناطق صعب العبور قرار دارند و دسترسی به آن کمتر است از اهالی آن مناطق به عنوان امین در آنجا فعالیت دارند.

وی افزود: در شهر‌ها شهرداری و در روستا‌ها شورا‌های آن روستا مسئول امور دفن اموات هستند و بر اساس قانون باید زمین برای دفن اموات توسط این نهاد‌ها تهیه شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر گفت: ظرفیت قبرستان در جوار امامزادگان آقابسمل و آقاپلاسید به پایان رسیده است.

حجت الاسلام حاجی پور گفت: در بیشتر مناطق شهرستان قبرستان‌ها پر شده است و باید چاره‌ای در این خصوص اندیشیده شود.
وی افزود: از آنجایی که مردم بر اساس اعتقادات معنوی علاقمندند در جوار امامزادگان دفن شوند با مشکل تهیه زمین در اطراف امامزادگان مواجه هستیم.

وی گفت: ۴۵ امامزاده در شهرستان رامسر بهسازی و بازسازی شده است که بیشتر اعتبارات مربوط به بقاع متبرکه بصورت کمک‌های مردمی و خیران است.

حجت الاسلام حاجی پور با اشاره به اینکه ۸۶ موقوفه، ۱۰۶ مسجد فعال و دو حسینیه در شهرستان رامسر فعالیت دارند،گفت: نظارت و بازرسی بطور منظم از این موقوفات و مساجد انجام می‌شود و اجرای امینانه نیات واقفان در اولویت کاری است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر از پیشرفت ۵۰ درصدی ساماندهی و زیباسازی آستان مقدس آقابسمل و پلاسید و زائرسرای ۳۸۰۰ متری این آستان خبر داد.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود بودجه برای ادامه ساخت زائرسرای امامزادگان آقا بسمل با سرمایه گذاران بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم، افزود: در این زائرسرا خدمات به زائران و توریسم معنوی شامل بخش تجاری، سالن آمفی تئاتر، زائرسرا و بخش اداری است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه رامسر تاکید کرد: با توجه به حجم ورود گردشگر با سلایق مختلف به شهرستان توریستی رامسر باید زیرساخت معنوی فراهم شود و ایجاد این مجموعه در بحث گردشگری معنوی و مذهبی موثر خواهد بود.

حجت الاسلام حاجی پور گفت: ۱۴ وقف در دوسال گذشته در رامسر انجام شده است.

انتهای پیام/آ

قبرستان رامسر گنجایش دفن مردگان ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.