سوئد و کویت پیش‌نویس اصلاح‌شده قطعنامه‌ای را برای برقراری آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه به منظور تسهیل ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه در این کشور، به شورای امنیت ارائه کردند.

ارائه پیش‌نویس قطعنامه برقراری آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه به شورای امنیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل خبرگزاری فرانسه، سوئد و کویت روز پنجشنبه برای جلب توافق روسیه پیش نویس اصلاح شده قطعنامه‌ای را به شرکای خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کردند که در آن برقراری آتش بس 30‌ روزه در سوریه به منظور تسهیل ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه در این کشور پیش‌بینی شده است.

در پیش نویس این قطعنامه که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری‌ها قرار گرفته، آمده است آتش بس‌سی روزه در سوریه شامل حال گروه‌های تروریستی القاعده و همچنین تروریسته‌ای داعش نخواهد شد؛ بنابراین دولت سوریه این امکان را خواهد داشت که به عملیات نظامی خود در برخی مناطق به ویژه استان ادلب ادامه دهد.

قرار است اواسط هفته آینده درباره پیش نویس این قطعنامه در شورای امنیت رای گیری شود.

نهادهای بشردوستانه سازمان ملل متحد حاضر در سوریه ششم فوریه خواستار برقراری یک آتش بس فوری به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان و همچنین تخلیه زخمی‌ها و بیماران از مناطق تحت محاصره شدند. اما شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانست در نشستی که در این باره برگزار شد پیشرفتی حاصل کند؛ چرا که واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد آتش بس بشردوستانه در شرایط کنونی در سوریه واقع گرایانه نیست.

 

انتهای پیام/

پیشنهاد برقراری آتش‌بس 30 روزه در سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار