باید همیشه مدیون کتاب و مجموعه‌های مرتبط با آن باشیم

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید همیشه مدیون کتاب و مجموعه‌های مرتبط با آن باشیم، کتاب هرگز از مد نمی‌افتد و هرگز تاریخ‌مصرف ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ازنظر ما به‌عنوان معتقدان مذهبی و اسلامی، حتی لفظ کتاب یک‌لفظ مقدس و متبرک است.

وی افزود: در قرآن کریم لفظ کتاب به‌صورت متعدد نام‌برده شده است و خود کلمه کتاب و ماده کتب به معنای سواد نیز به‌وضوح در مکتب اسلام قیدشده است.

آیت‌الله شفیعی عنوان کرد: شهید مطهری در برخی از تألیفات خود آورده است که این‌همه فرهنگ و تمدن و رفاه، ترقی و تعالی علم و دانش به‌واسطه کتاب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود:اینکه هراندازه برای کتاب زحمت بکشیم بازهم کم است و اگر کتاب نبود این‌همه زمزمه نبود و ارزش آن باعث جلب تفکرات به خود شده است.

وی بابیان اینکه در کشور ایران کتاب‌های موجود به حصر و حد نمی‌آید، گفت: صدها هزار کتاب مرور و آن‌ها را دارم؛ هیچ کتابی از کتاب دیگر مستغنی نبوده است.

آیت‌الله شفیعی با تأکید بر ضرورت قدر دانست کتاب، افزود: مردم باید به کتابخانه‌های خانگی توجه داشته باشند و میزان مطالعه و کتاب‌خوانی خود را افزایش دهند.

انتهای پیام/م

هراندازه برای کتاب زحمت بکشیم بازهم کم است

برچسب ها: کتابخانه ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار