معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گفت: طرح توانمند سازی معلمان ابتدائی در استان با همکاری و راهنمایی یکی از استادان دانشگاه کانادا اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مقصود رزم آرا معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در دومین جلسه و نشست تخصصی معاونت آموزش ابتدایی با فارغ التحصیلان و دانشجویان دکترای شاغل در آموزش و پرورش استان افزود:طرح توانمند سازی معلمان ابتدائی در استان با همکاری و راهنمایی یکی از استادان دانشگاه کانادا اجرا می شود.
وی گفت:این اقدام در راستای توجه به کیفیت بخشی آموزشی، آموزش کیفی و توصیفی و توجه به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه انجام میشود تا شکاف‌های ویژه در این راستا از پیش پا برداشته شود.
وی بیان کرد:برای رفع خلاء‌های موجود از نظر صاحب نظران و همه اساتید دانشگاهی استقبال می شود تا برنامه‌های اثر گذاری را در سطح مدارس با معلمان توانمند اجرا شود.
رزم آرا گفت:برای اجرای این برنامه نیز راهبرد‌ها تعریف شد و قدم‌های عملی اولیه برای اجرای طرح برداشته شده است.
وی اضافه کرد: دغدغه ما کلاس درس می‌باشد و هر طرحی نیز در این زمینه اجرا شود باید اثر آن در کلاس مشاهده شود.
رزم آرا بیان کرد: اقدامات بدون نتیجه مطلوب محکوم به شکست خواهد بود و در این راستا باید با همت مضاعفی وارد میدان عمل که سطح مدارس است شد.
وی ادامه داد: اکنون علم و تجربه در کنار هم هستند تا چالش‌های موجود حل شود.
رزم آرا با اشاره به یکی از مسائل مهم در آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه گلوگاه در حوزه تعلیم و تربیت هستند و باید به آن‌ها توجه ویژه شود.
وی اضافه کرد: این دانش آموزان به لحاظ شخصیتی بسیار تحت تاثیر هستند و هر رفتار و توجه کم یا بیشتر بر روی آن‌ها موثر است.
رزم آرا گفت:هم اکنون در این زمینه نیز استادان دانشگاهی در زمینه تعلیم و تربیت و روانشناسی، بسیاری از انجمن‌های علمی و آموزشی، معلمان آموزش ابتدایی و برخی از انجمن‌های معلمان خارج کشور را در این زمینه دعوت به همکاری کردیم.
وی گفت:بهره گیری از پتانسیل معلمان هدف عمده از تشکیل این نشست هاست و علت اجرای این نشست و برنامه‌ها نیز بر اساس یک آسیب شناسی استراتژیک بوده است.
 
انتهای پیام/ن.م
 

برگزاری طرح توانمند سازی معلمان ابتدائی استان

 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.