عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران از لزوم استفاده از دانش کارشناسان رادیولوژی برای ارتقاء سطح سلامت جامعه خبر داد.

خبرنگار: جنیدیلازم به استفاده ازکارشناسان رادیولوژی با هدف ارتقای سطح سلامت جامعه/ خود ارجاعی به سلامت آحاد جامعه آسیب می زندعلی اکبر بهرامی فر عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: خدمات رادیولوژی به مناطق محروم در کشورمان به بهترین نحو انجام می شود و همه آحاد جامعه به نوعی با این رشته سر و کار دارند.

وی ادامه داد: متاسفانه چندی قبل با توجه به بخشنامه های صادره از سوی وزارت بهداشت این دغدغه ایجاد شده که کار درمان در کشورهای پیشرفته  همچنین کنترل اقدامات تشخیصی و درمانی ثانوی تحت عنوان قانون استارک یکی از اولویت های حوزه بهداشت و درمان است.

خود ارجاعی یکی از معضلات حوزه بهداشت و درمان است

بهرامی فر با اشاره به اینکه خود ارجاعی یکی از معضلات حوزه بهداشت و درمان است، افزود: از سال 94 انجمن رادیولوژی با توجه به این قانون سعی در راهگشایی برای نظارت بیشتر به اقدامات درمانی و خدمات مناسب و صحیح به بیماران نیازمند دارد و اعتراضات چندی پیش متخصصان رادیولوژی نیز بر همین اساس بوده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه حوزه رادیولوژی با هیچ گروه و رشته ای دارای منافع مشترک و یا اختلاف معنا داری نیست و هدف ما ارتقای سطح سلامت و ارائه خدمات مناسب بیماران است.

بهرامی فر اظهار کرد: نتایج خوبی در خصوص قانون منع خود ارجاعی و ارائه خدمات به مناطق محروم به دست آمده و من امیدوارم وزارت بهداشت با هدف کمک هرچه بیشتر به خدمات و افزایش سطح سلامت از کارشناس های رادیولوژی استفاده کند.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت باید با انجام اقداماتی موثر جلوی ضررهای مالی و جانی ناشی از اجرای طرح خودارجاعی را بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار