نمایشگاه آثار نقاشی خط با عنوان « هولوگرام » در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ در نمایشگاه آثار نقاشی خط « تقی بهستانی » با عنوان « هولوگرام » که در نگارخانه حوزه هنری آذربایجان غربی برپا شده  ،  11 عنوان اثر از تقی بهستانی در قالب نقاشی خط در معرض دید عموم قرار گرفته است.

برپایی نمایشگاه آثار  نقاشی خط با عنوان هولو گرام در ارومیه

تقی بهستانی از هنرمندان جوان و عضو انجمن خوشنویسان شهرستان ارومیه است که در کنار خوشنویسی آثار هنری خود را با ترکیبی زیبا از هنر نقاشی ارائه می کند و بیش از این نیز در بسیاری از نمایشگاه های گروهی در سطح استان آذربایجان غربی و حضوری فعال داشته است.

نقاشی خط شیوه‌ای است در نقاشی مدرن و خوشنویسی معاصر ایرانی که به تدریج در دهه سی و چهل خورشیدی توسط برخی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت و تاکنون به حیات خود در عرصه هنر معاصر ادامه داده و در بسیاری از کشورهای منطقه نیز پیروانی یافته‌است. آنان به ترکیبی از خطاطی و نقاشی دست زدند از این رو به این شیوه گاهی خطاشی و خط نقاشی هم می‌گویند.

برپایی نمایشگاه آثار  نقاشی خط با عنوان هولو گرام در ارومیه

 گروهی نقاشی خط را تلفیقی از خوشنویسی و خط با نقاشی و گرافیک می دانند و گروهی دیگر نقاشی خط را نوعی خوشنویسی می دانند که در اجرای آن از تکنیک های نقاشی و طراحی استفاده می شود. برای ارائه تعریفی کامل تر از نقاشی خط می توان گفت، نقاشی خط به کلیه آثار هنری که عناصر تشکیل دهنده آن ها خط و خوشنویسی است و به صورت مسطح بر روی صفحه و با تکنیک های مختلف اجرا می شوند گویند.

این نمایشگاه تا پنجم اسفند ماه برپا وپذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/ح

برپایی نمایشگاه آثار نقاشی خط در ارومیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.