رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس زمان پذیرش دانشجو در این دانشگاه در ترم جدید را اعلام کرد.

آغاز پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع علمی کاربردیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدباقر احمدی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس گفت: از امروز ۲۸ بهمن‌ماه تا سوم اسفندماه پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس انجام می‌شود.

وی افزود: پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در ۱۶۹ کد رشته انجام می‌شود که ۳۸ رشته جدید نیز به رشته‌های قبلی اضافه‌شده است.

احمدی تصریح کرد: مراکز جامع علمی کاربردی بنیاد شهید، دادگستری، شهرداری و خبر نیز از ترم جدید پذیرش دانشجو خواهند داشت.

این مقام مسؤول ظرفیت پذیرش دانشجو در ترم جدید این دانشگاه را ۸ هزار و ۵۰۰ دانشجو عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون ۱۵ هزار دانشجو در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در ۳۸ مرکز دانشگاه علمی کاربردی مشغول به تحصیل هستند که نزدیک به ۲ هزار مدرس نیز به امر آموزش آنان می‌پردازند.

احمدی با اشاره به اینکه سیاست دانشگاه علمی کاربردی واگذاری امر آموزش به بخش غیردولتی است، افزود: تا پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۷ مراکز دولتی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

وی بیان کرد: دانشجویانی که در حال حاضر در مراکز علمی کاربردی تحصیل می‌کنند در صورت انتقال واحد‌ها به بخش غیردولتی، با تطبیق دروس می‌توانند به ادامه تحصیل بپردازند و از این بابت نگرانی نداشته باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس توسعه فعالیت این دانشگاه به خارج از مرز‌ها را نیز از اهداف مهم این دانشگاه برشمرد و گفت: در حال حاضر با کشور عمان در حال مذاکره هستیم تا برای این کشور با تأسیس مرکز علمی کاربردی، نیروی مهارتی تربیت کنیم.
انتهای پیام/ر

واگذاری مراکز علمی کاربردی فارس به بخش خصوصی

برچسب ها: اخبار علمی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار