آخوندی گفت: نقص فنی هواپیمای ATR در چند روز گذشته و ارتباط آن با سانحه امروز قابل استناد نیست.

ادعای نقص هواپیما قابل استناد نیستبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس آخوندی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا  هواپیمای ATR که امروز دچار سانحه شده در بهمن ماه نیز نقص فنی داشته و از میانه راه به فرودگاه بازگشته، اظهار کرد: این موضوعات و نقص فنی این هواپیما در چند روز گذشته و ارتباط آن با سانحه امروز قابل استناد نیست.

وی با بیان اینکه با خانواده‌های جان‌باختگان سانحه امروز همدردی می‌کنم، گفت: به محض وقوع این حادثه براساس قوانین سازمان هواپیمایی ستاد بررسی سانحه تشکیل شد و در حال حاضر ۱۱ گروه در این ستاد آماده به کار و پیگیری علت وقوع سانحه هستند.

آخوندی از مکاتبات و مذاکره با شرکت ATR خبر داد و گفت: در مذاکراتمان با شرکت ATR قرار بر این شد که این شرکت نمایندگان خود را برای بررسی علت سانحه به کشورمان اعزام کنند و نظر خود را درباره علت وقوع اعلام کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: علاوه بر این ستادها، ستاد دیگری برای نظارت دقیق بر روی نظارت بر پیگیری‌ها و رسیدگی‌ها ایجاد شده است.

وی درباره یافتن لاشه هواپیمای ATR اظهار کرد: طی تماس تلفنی‌ای که با استاندار و سایر مسوولان استانی منطقه سقوط هواپیما داشتیم هنوز به صورت رسمی پیدا شدن لاشه هواپیما را تایید نکردند.

آخوندی تاکید کرد: ۷۰ کوهنورد از گروه‌های امداد و نجات عازم منطقه احتمالی سقوط هواپیما شده‌اند و ادامه کار در روستای دنا در حال انجام است. البته شرایط جوی بسیار سخت است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: هواپیمای ATR یکی از ایمن‌ترین هواپیما‌های موجود در جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار