دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه گفت که کشورش در اوج تحریم‌های کشور‌های غربی به موفقیت‌های چشمگیری از نظر اقتصادی دست یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، نخست وزیر روسیه بر موفقیت‌های کشورش در بحبوحه تحریم‌های کشور‌های غربی تاکید کرد.
دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، با تاکید بر اینکه روسیه در اوج تحریم‌های بین المللی به پیشرفت‌های مهمی از نظر اقتصادی رسیده است گفت: «مقامات روسیه برای مقابله با اقدامات فشار آور جدید از سوی کشور‌های غربی آمادگی کامل دارند.»
نخست وزیر روسیه که در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری تاس این سخنان را بیان می‌کرد افزود: ما بدون شک خود را برای هر نوع تحریم و اقدمات فشار زا از سوی کشور‌های غربی آماده کرده ایم. چون در اوج تحریم‌های کشور‌های غربی به موفقیت‌های چشمگیری از نظر اقتصادی رسیدیم که خود کشور‌های غربی نیز به آن اذعان دارند.

وی تصریح کرد: طی این سال‌ها که کشور‌های غربی تحریم‌هایی را علیه ما اعمال کردند پایه‌های اقتصاد روسیه مدرن‌تر و متنوع تر شده است و اقتصاد ما اکنون قادر است به نیاز‌های خاص خود پاسخ دهد، هم اکنون نیز کالا‌ها و محصولات با مصرف داخلی تولید می‌کنیم،  روسیه نیز هم اکنون در زمینه تولید محصولات صنعتی و سرمایه‌ای به خود کفایی رسیده است. در این زمینه رقبای ما هم صادقانه اذعان می‌کنند که ما در زمینه‌های اقتصادی موفق شده ایم، روسیه هم توانسته است این تحریم‌ها غیر منطقی را به عاملی برای تامین امنیت غذایی خود تبدیل کند.
نخست وزیر روسیه خاطر نشان کرد: در زمینه امنیت غذایی ما حتی از ارقام و اهدافی که برای خود در نظر گرفته بودیم نیز فراتر رفته ایم. در حالی که در گذشته بخش زیادی از نیاز‌های گوشتی و کشاورزی خود را از اروپا و آمریکا وارد می‌کردیم، اکنون در زمینه تولید گوشت طیور نه تنها ما وارد کننده نیستم بلکه صادر کننده هم هستیم. در گذشته ما از کانادا گندم وارد می‌کردیم، اما اکنون در زمینه تولید این محصول خودکفا شده ایم.
دمیتری مدودف بیان داشت: مقامات روسی همه مراحل مربوط به اعمال تحریم‌های جدید علیه کشور را از نزدیک دنبال می‌کنند. اقتصاد روسیه در حالی به رشد اقتصادی رسید که قیمت نفت در بازار جهانی نیز در سال‌های اخیر کاهش یافت و این امر فشار زیادی بر اقتصاد کشورمان وارد کرد.

انتهای پیام/

تاکید مدودف بر موفقیت روسیه در بخش اقتصادی

 

برچسب ها: روسیه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار