عضو شورای شهر تهران با اشاره به سقوط هواپیمای تهران – یاسوج گفت: برای نگهداشت فرودگاه‌های کشور‌ قبل از تخصیص‌ بودجه، نیازمند تغییر فرآیندهای مدیریتی هستیم‌.

قبل از تخصیص‌ بودجه نیازمند تغییر فرآیندهای مدیریتی هستیم‌/ بیشتر هواپیماهای ما از رده خارج هستندمجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه فرودگاه امام خمینی(ره) در سال‌های اخیر ساخته شد، اما از بسیاری از تجهیزات لازم بی بهره است، اظهار کرد: فرودگاه امام خمینی(ره) نسبت به بسیاری از فرودگاه‌های کشورهای همسایه از قبیل دبی، استانبول و آنکارا ضعیف‌تر اداره می‌شود و استانداردهای آن جدید نیست و تفاوت‌‌های آن مشهود است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی فرودگاه‌های ایران از سرویس‌های بهداشتی مسافرخانه‌‌ها هم ضعیف‌تر اداره می‌شود، گفت: اگرچه بخشی از این وضعیت به دلیل بودجه و قوانین است، اما بخش دیگر به مدیریت باز می‌گردد و سهم مدیریت بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: این وضعیت نشان می‌دهد ما قبل از تخصیص بودجه نیازمند تغییر فرآیندهای مدیریتی برای نگهداشت فرودگاه‌ها هستیم.

فراهانی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج ادامه داد: مسئله ایمنی و مدیریت بحران یکی از مهمترین مسائلی است که حتی در کشورهای توسعه یافته هم به آن اهمیت داده می‌شود و رویکرد ایمنی و مدیریت بحران بیشتر رویکرد پیشگیرانه و مدیریت‌ ریسک است، یعنی قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد، پیش‌بینی‌های لازم صورت می‌گیرد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نوسازی هواپیمایی یکی از مهمترین مسائل‌ آن است، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل تحریم‌ها ما مدت‌های طولانی‌ از نوسازی ناوگان هوایی‌ محروم بودیم‌ و بیشتر هواپیماهای‌ در حال استفاده از رده خارج هستند‌.

فراهانی تصریح کرد: به همین دلیل در فرصتی که برجام برای کشور ایجاد کرد باید به سمت نوسازی ناوگان هوایی رفت، زیرا هواپیماهای جدید امکانات خوبی در حوزه مه‌شکن و استفاده از تجهیزات آن دارند.

وی با اشاره به بارش برف اخیر و تعطیلی چند روزه فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: وقتی که یک برف می‌آید این فرودگاه تعطیل می‌شود، در صورتی که در روسیه که حجم برف بیشتر است، چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و دلیل آن هم امکانات هواپیماهای جدید است که هواپیماهای قدیمی از این امکانات بی بهره هستند.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مسئله نوسازی ناوگان هوایی و پیش‌بینی شرایط بحرانی به صورت اقدامات پیشگیرانه مهمترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود، گفت: در شهر تهران هم بحث‌ بازنگری در طرح جامع مدیریت بحران را پیش بینی کردیم و در سال آینده به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/

لزوم نوسازی ناوگان هوایی کشور و تقویت تجهیزات هواپیماها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار