استاندار هرمزگان گفت: پیگیری واگذاری اختیارات ملی به استان در دستور کار قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسه ستاد مدیریت بحران و راهبری اقتصاد مقاومتی استان گفت : واگذاری اختیارات ملی به استان با هدف سرعت دهی به فعالیت های اقتصادی و تمرکززدایی در دستورکار است.


وی مهمترین مزایای تفویض اختیارت ملی به استان را برطرف شدن موانع تولید و کوتاهتر شدن فرایند تصمیم گیری و سیاست گذاری بهترو بهبود شاخص های کسب و کار در استان بهبود عنوان کرد.


همتی گفت: اعطای تسهیلات، تمدید قراردادها در حوزه بانکی، صدور مجوزها و واگذاری زمین ها نمونه ای از اختیارتی است که باید از سوی هیات وزیران به استان ابلاغ شود.


وی افزود: استفاده بهتر و برنامه ریزی برای توانمندی های استان و کوتاهتر شدن فرایند اجرایی و حذف بوروکراسی اداری و افرایش مشارکت مردم از مزیای این واگذاری ها است.


استاندار هرمزگان از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست فهرستی از مجوزها و اختیاراتی که برای خدمت رسانی بهتر لازم دارند، تهیه کنند.
فریدون همتی افزود: برای داشتن اقتصادی درون زا و مقاومتی حمایت از شرکت های دانش پایه ضروری است.


وی با تاکید براستفاده از ظرفیت های دریا در حوزه گیاهی و جانوری گفت: دریا افزون بر میگو و ماهی سرشار از ثروت های دیگری است که شرکت های دانش بنیان و دانشگاه هرمزگان باید آنها را شناسایی کنند تا منجر به تولید ثروت شود.


استاندار هرمزگان گفت: کشت و نشا جلبک در دریا نمونه موفقی از به ثمر نشستن شرکت دانش بنیان است که دراستان نمونه ی بومی آن شناسایی و تولید شده است.


همتی افزود: کشت و پرورش جلبک در سواحل جنوبی کشور ظرفیت اقتصادی جدیدی است که علاوه بر مصارف خوراکی در تولید کود برای دام و طیور، پزشکی و آرایشی و محصولات بیوتکنولوژیک کاربرد دارد.


استاندار هرمزگان گفت: باید در کشت و تولید جلبک صنایع تبدیلی و صنایع مرتبط دیگر برای ایجاد اشتغال پایدار شکل گیرد.

انتهای پیام/ر

پیگیری واگذاری اختیارات ملی به استان در دستور کار است

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.