پورسیدآقایی گفت: نباید توصیه کنیم که مردم در منازل پارکینگ بسازند زیرا اکنون دنیا فهمیده است که این کار درست نیست.

شهرداری دیگر پل، بزرگراه و زیرگذر نمی سازد/ خانه ها باید بدون پارکینگ ساخته شوندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در هفدهمین کنفرانس بین المللی ترافیک که عصر امروز در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: نباید توصیه کنیم که مردم در منازل پارکینگ بسازند و دنیا فهمیده است که این کار درست نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: این کار غیر از ارتباط افراد سبب می‌شود حمل و نقل عمومی بلا استفاده شود.

وی افزود: امروزه در دنیا در محلات پارکینگ‌های جمعی ایجاد کرده‌اند تا ارتباط مردم قطع نشود.

پورسید آقایی با بیان اینکه معابر نباید به خاطر خودروها بزرگ باشند، اظهار کرد: ما به خاطر این موضوع پیاده‌روها را کوچک کرده‌ایم ولی باید به عقب برگردیم که مسیر خودروها را تنگ کنیم و فضای پیاده رو و دوچرخه سواری را بزرگ کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با تأکید بر اینکه استراتژی ما این است که شهرسازی و حمل و نقل طوری کار کند که شاهد یک سیستم یک پارچه باشیم، گفت:‌ در زیرساخت‌های ما هزینه‌های زیادی شده است و باید ناوگان خطوط مترو را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در شهر تهران دنبال ساخت تونل و پل نمی‌رویم، اظهار کرد: جز آنچه که از گذشته به ارث بردیم و باید آن را تکمیل کنیم قصدی برای ایجاد پل و بزرگراه جدید نداریم و همه اینها را در توسعه حمل و نقل عمومی متمرکز می‌کنیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مشاورینی را از هلند دعوت کردیم تا درمورد استفاده از سیستم اشتراکی دوچرخه در مرکز شهر مشاوره دهند، اظهار کرد: همه شهرهای دنیا تجربه ترافیک و آلودگی هوای تهران را طی کرده‌اند و بیش از 50 سال است که با این تجربه این مشکل را رفع کرده‌اند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به ایجاد طرح ترافیک از سال 85 گفت:‌ متأسفانه در آن زمان فکری برای تردد موتور سیکلت نشد و آزاد گذاشتن موتور سیکلت‌ها سبب شد آلودگی هوای تهران بیشتر شود و امروز سهم آلودگی موتور بیشتر از خودرو است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در توسعه حمل و نقل و ترافیک شهر تهران هفت سیاست کلی را دنبال خواهیم کرد که در این عملیات اجرایی پایه ریزی می‌شود و مهمترین سیاست ما یک پارچگی توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش خودرو محوری است.

انتهای پیام/

صحبت های پورسیدآقایی معاون شهردار در خصوص ترافیک، پارکینگ منازل و ساخت بزرگراه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۰:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
بنظرم صحبت های ایشان با واقعیت تناقض دارد .اینکه تهران شلوغ است بخاطر بیکاری در شهرهای دیگر است. لطفاً طرح اشتغال در همه استان ها اجرایی کنید که همه ایران به تهران مهاجرت نکنند .اگر اصولی طرح ها اجرا شود مشکل های شهرهای دیگه کم بشود مطمین باشید جمعیت تهران هم کم میشود.
United States of America
مجید
۰۱:۰۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
لطفا به ایشان بفرمائید یک سفر برود دبی ساختمانهای چند طبقه مسکونی انجا را که پارگینگ دارند ببیند .
150 کیلومتر انطرف تر هم بروند ابوظبی ساختمان های چند طبقه مسکونی انجا را که پارکینک ندارند را هم ببیند بعد اظهار نظر بکنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
به جای دوچرخه باید ماشینا رو اشتراکی کرد که اتفاقا ده سال پیش یه طرحی برا یه تاکسیمتر جدید دادم که هر کسی میتونست هر ماشینی کنار خیابون پارک بود رو ورداره و استفاده کنه و اجاره شو بده و مسئولیت همه خساراتشم تو مدتی که دستشه گردنشه و با جی پی اسم مسیرش معلوم میشد . البته اگه صاحب ماشین بخواد اجاره بده
آخرین اخبار