یک سوم بودجه سال 97 شهرداری به بخش حمل و نقل اختصاص دارد / جایگزینی 10 هزار موتورسیکلت برقی به جای بنزینیعضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه سالانه شهرداری تهران بیش از 17 هزار میلیارد تومان است، گفت: یک سوم بودجه سال 97 شهرداری به حوزه حمل و نقل اختصاص دارد.

به گزارش حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علیخانی عضو شورای شهر تهران در مراسم اختتامیه هفدهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک که عصر امروز(دوشنبه) در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با تأکید بر اینکه شورای پنجم اولویت خود را بر حمل و نقل عمومی، ترافیک و کاهش آلودگی هوا قرار داده است، اظهار کرد: بر اساس بودجه سال 97 شهرداری، یک سوم هزینه حوزه حمل و نقل با مدیریت شهری است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران 100 هزار میلیارد عقب است، گفت: شهرداری 50 هزار میلیارد بدهی دارد و بقیه آن هم به خاطر پروژه‌های نیمه تمام است.

وی با بیان اینکه بودجه سالانه شهرداری 17 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان است، گفت: یک سوم این بودجه به بخش حمل و نقل اختصاص می‌یابد و ما در هفته گذشته 180 میلیارد تومان به آن اضافه کردیم و پیش بینی شده که 10 هزار موتورسیکلت برقی جایگزین موتورسیکلت‌‌های بنزینی شود.

علیخانی با بیان اینکه یک هزار و 600 ون و مینی‌بوس از محل اعتبارات پیش بینی شده سال 97، جایگزین شده است، تصریح کرد:‌ 2 میلیارد یورو برای حمل و نقل عمومی اختصاص داده شده بود که بیشتر آن به تهران مربوط می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه قرار بود 2000 واگن برای مترو و کلانشهرها خریداری شود و بخش عمده آن به تهران برسد، افزود: قرار شد 630 واگن که مناقصه آن برگزار شده، ساخته و با حمایت معاون اول رئیس جمهور بحث خرید واگن‌ها هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه هماهنگی‌های نسبی بین شورا، مجلس و دولت سبب شده که ما دیگر انتظار رویارویی با مشکلات گذشته را نداشته باشیم، گفت: اگر مشکلات در این دوره حل شود، دیگر شرایط زمان فعلی تکرار نمی‌شود و ما نباید این فرصت را از دست بدهیم.

انتهای پیام/

صحبت‌های علیخانی در مراسم اختتامیه هفدهمین کنفرانس بین المللی حمل و نقل و ترافیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار