مشکلات ۶۷۵ واحد صنعتی و تولیدی فارس در کارگروه رفع موانع تولید برطرف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یدالله رحمانی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس با اشاره به تشکیل ۱۸۱ جلسه کارگروه رفع موانع تولید در استان گفت: در این نشست‌ها پس از بررسی مسایل و مشکلات یک هزار و ۱۲۳ واحد صنعتی و تولیدی، مشکلات ۶۷۵ واحد رفع شد.

وی ادامه داد: همچنین برای حل مشکلات واحد‌های باقی مانده نیز حدود ۷۰۰ مصوبه در کارگروه رفع موانع تولید تدوین شده که توسط دستگاه‌های ذی ربط در دست پیگیری است.

رحمانی افزود: همچنین گزارش سیستم بانکی و دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید استان حاکی از آن است که تاکنون از محل ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح رونق تولید در سال ۹۶ در کشور، ۲۰۷ میلیارد تومان به ۱۵۲ واحد تولیدی که طرح‌های آن‌ها به تصویب رسیده پرداخت شده است.

او اظهار کرد: تاکنون تقاضای ۹۱۰ واحد تولیدی استان از مجموع بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند به تصویب کمیته‌های کارشناسی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رسیده و برای اخذ یک هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده اند.

رحمانی بیان کرد: از مجموع این ۹۱۰ واحد تولیدی و صنعتی، ۴۸۸ واحد زیر پوشش سازمان صنعت، معدن و تجارت، ۴۰۸ واحد تحت پوشش سازمان جهاد کشاورزی و ۱۴ واحد نیز تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارند.

وی اضافه کرد: مقرر شده امسال از محل ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده، مشکلات سرمایه در گردش ۱۰ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط رفع شود و سرمایه ثابت ۶ هزار واحد تولیدی نیمه تمام با پیشرفت بالای ۶۰ درصد و سرمایه بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی نیز تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس تصریح کرد: سال ۹۵ نیز در فارس ۶۶۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده برای کل کشور به ۴۸۲ طرح تولیدی و صنعتی این استان اعطا و همچنین ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز مستقیما توسط بانک‌ها پرداخت شد.
انتهای پیام/ر

رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار