رئیس شورای عالی صلح افغانستان گفت: صلح پایدار از طریق توافق داخلی بین افغان‌ها امکانپذیر است و ما به دیدگاه‌های مخالفان مسلح دولت احترام می‌گذاریم.

صلح پایدار از طریق توافق داخلی بین افغان‌ها امکانپذیر استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد کریم خلیلی رئیس شورای عالی صلح افغانستان در نشستی با بزرگان قومی و فرماندهان سابق جهادی گفت: جنگ راه حل مشکلات این کشور نیست و از طالبان نیز می‌خواهیم که راه گفت‌وگو را انتخاب کند.

وی افزود: سیاست و راهکار شورای عالی صلح، هرگز تسلیم طالبان نیست، زیرا در جنگ یک طرف در نهایت به پیروزی می‌رسد، اما افغانستان از این مسیر هرگز به صلح پایدار نخواهد رسید.

خلیلی تصریح کرد: صلح پایدار از طریق توافق داخلی بین افغان‌ها امکانپذیر است و ما به دیدگاه‌های مخالفان مسلح دولت احترام می‌گذاریم.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان از بزرگان و فرماندهان سابق جهادی این کشور خواست تا برای پایان جنگ و برقراری صلح همکاری کنند.

وی تصریح کرد: مردم، دولت افغانستان و جامعه جهانی نیز جنگ را راه حل نمی‌دانند، اما درباره چگونگی ایجاد صلح دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد که باید به اجماع رسید.

 خلیلی درباره مخالفان صلح در افغانستان نیز گفت: روند صلح برای برخی در این کشور خطر محسوب می‌شود بنابراین برای شکست این روند تلاش می‌کنند.

رئیس شورای عالی صلح افغانستان در پایان خاطرنشان کرد: از تلاش برای ایجاد صلح عقب نخواهیم نشست،اما ضعف‌هایی نیز در این شورا وجود دارد که به زودی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، صلح ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار