روایتی از اینکه چگونه سید حسن نصرالله؛ حزب الله را به اوج رساند و باطل السحر افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی شد.

دبیرکلی که باطل السحر افسانه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی شد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رژیم صهیونیستی در سال 61 به لبنان حمله کرد و سه روزه توانست به بیروت برسد. در این زمان برخی از اعضای جنبش اَمل که به ابتکار امام موسی صدر تشکیل شده بود، با این رژیم وارد مذاکره شدند. این اقدام باعث شد بعضی از اعضای این جنبش مانند سیدحسن نصرالله از آن جدا شوند.

آن‌ها جنبش اَمل اسلامی را در شهر بقاع لبنان تشکیل دادند و به مبارزه با رژیم صهیونیستی پرداختند. اعضای جنبش اَمل اسلامی در سال 64 با تشکیل حزب‌الله، به مبارزات خود رسمیت بیشتری بخشیدند و جنبش حزب‌الله به عنوان یکی از گروه‌های اصلیِ دشمن صهیونیست‌ها به کابوسی برای این رژیم تبدیل شد.

سیدعباس موسوی از اعضای قدیمی حزب‌الله در سال 1370 به عنوان دبیر کل این جنبش انتخاب شد. رژیم صهیونیستی که خیال می‌کرد با حذف فیزیکی موسوی می‌تواند به کابوس حزب‌الله پایان دهد، این سید را به همسر و پسر خردسالش در سوم اسفند سال 73 ترور کرد و به شهادت رساند.

پس از شهادت موسوی، سیدحسن نصرالله در آن زمان 31 سال بیشتر سن نداشت اما تجربیات سخت زیادی را پشت سر گذاشته بود، به عنوان دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان انتخاب شد. این انتخاب باعث شد، دوره‌ی تازه‌ای از کابوس‌های رژیم صهیونیستی آغاز شود. وی در این دوره توانست حزب الله را به اوج رساند و باطل السحر افسانه شکست ناپذیری اسرائیل شد. اگر روزی رژیم صهیونیستی سه روزه می‌توانست تا بیروت برسد، امروز جرأت شلیک حتی یک موشک به سمت لبنان را ندارد.

در ادامه ویدئویی را مشاهده می‌کنید که در خصوص روند رشد حزب‌الله در دوره‌ی سیدحسن نصرالله توضیحاتی می‌دهد.

انتهای پیام/

سید حسن نصرالله؛ دبیرکلی که حزب الله را به اوج رساند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.