معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی از تعریف درس پژوهشی برای طلاب این استان خبرداد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت‌الاسلام محمود مرادی معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه حوزه علمیه به سمت کاربردی کردن پژوهش حرکت می‌کند گفت: تعریف درس پژوهشی برای طلاب با در نظر گرفتن فرم نظر سنجی از همه علومی که در حوزه تدریس می‌شود انجام شده است.

حجت‌الاسلام مرادی با اشاره به تغییر رویکرد مقالات حوزه علمیه و کاربردی شدن این مقالات افزود: جلسات ارزیابی مقالات پژوهشی مدارس علمیه از آبان‌ماه آغاز شده و تا آخر سال ادامه دارد.

وی اضافه کرد: مدارس علیمه استان مرکزی موظفند هر سال حداقل ۲۰ مقاله برای جشنواره علامه تولید کنند و با اجرای بازدید از معاونت‌های پژوهشی مدارس علمیه تا پایان سال حداقل یکبار از مدارس علیمه بازدید می‌شود.

معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه استان مرکزیبیان کرد: دوره مهارتی مطالعه ویژه طلاب، دوره‌های مهارت پژوهش ویژه طلاب و اساتید وبرگزاری دوره مهارتی مباحثه ویژه طلاب پایه اول از برنامه‌های حوزه علمیه است، که امیال در جهت کاربردی کردن پژوهش در حوزه علمیه استان مرکزی انجام شده است.

وی ادامه داد: خرید رایانه و تجهیز سیستم‌های مدرسه و راه‌اندازی کافی نت، تجهیز کتابخانه و رایانه‌های مدارس حوزوی و فعال سازی نرم افزار فراکاوش در کتابخانه مدارس، از جمله برنامه‌هایی است که در راستای توسعه پژوهش و کاربردی کردن مقالات اجرایی می‌شود.

انتهای پیام / ج

حرکت حوزه علیمه استان مرکزی به سمت کاربردی کردن پژوهش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.