«ریاض حداد» در جمع خبرنگاران، عملیات نظامی ترکیه در شمال غربی سوریه را نقض آشکار حق حاکمیت دمشق خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت عملیات نظامی ترکیه در منطقه عفرین، واقع در شمال غربی سوریه، نقض آشکار حق حاکمیت دمشق محسوب می‌شود.

سفیر سوریه متذکر شد: «اقدامات متجاوزانه ترکیه در عفرین، نقض آشکار حق حاکمیت سوریه است.»

روز 20 ژانویه، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه آغاز عملیات موسوم به «شاخه زیتون» علیه گروه‌های کُرد در منطقه عفرین سوریه را اعلام کرد. اکنون نزدیک به 1.5 میلیون کُرد و پناهجو از نقاط مختلف سوریه در منطقه عفرین زندگی می‌کنند. آنکارا این گروه‌های کُرد را تروریست می‌نامد.

عملیات نظامی ترکیه به طور کل گروه ی پ گ را هدف قرار گرفته است.

ریاض حداد در ادامه صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران درباره حضور نیروهای سوری در عفرین اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی گفت: «من از حضور ارتش سوریه در عفرین اطلاعی ندارم.»

خبرگزاری فرات روز 19 فوریه گزارش داد گروه ی پ گ تعدادی از مواضع خود در عفرین و دیگر مناطق واقع در امتداد مرز ترکیه را در اختیار نیروهای سوریه قرار خواهد داد. نیروهای کُرد همچنین از دولت سوریه درخواست کرده اند برای منطقه عفرین، در برابر حملات ترکیه، دفاع هوایی نیز اختصاص دهد. دمشق همچنان احتمال استقرار نیروهای سوری در عفرین را تایید نکرده است.

روز دوشنبه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماسی تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود، تهدید کرد در صورتی که دمشق بر سر استقرار نیروهای نظامی خود در عفرین با گروه ی پ گ توافق حاصل کند، دولت سوریه پیامدهای آن را خواهد دید.

پیش از آن، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه گفته بود در صورتی که دولت سوریه برای مقابله با آنچه وی آن‌ را تروریسم در عفرین خوانده بود، به این منطقه نیرو بفرستد، آنکارا با آن مشکلی نخواهد داشت. با این حال، وی خاطر نشان کرد در صورتی که نیروهای سوری برای دفاع از ی پ گ وارد عفرین شوند «هیچ فردی نمی‌تواند جلودار نیروهای ترکیه باشد.»

انتهای پیام/

 

انتقاد سفیر سوریه در روسیه از عملیات نظامی ترکیه در عفرین

 

برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار