رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد گفت:حدود 837 نفر وکیل پایه یک و 359 نفر کارآموز وکالت در کانون وکلای یزد فعالیت می کنند.

 رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد درگفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛گفت:حدود 837 نفر وکیل پایه یک و 359 نفر کارآموز وکالت در کانون وکلای یزد فعالیت می کنند.

جعفری در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کانون وکلا بزرگترین و قدیمی ترین نهادمدنی کشور است گفت:باتوجه به دولتهای مدرن رسانه ها و کانون وکلا اهداف مشترکی دارند و این دو نهاد پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند.

جعفری با اشاره به هفته وکیل مدافع افزود: از اول اسفندماه تا 7 اسفندماه هفته وکیل مدافع نام گذاری شده و این نام گذاری به دلیل استقلال بخشی کانون وکلا ازسوی  مصدق در سال 1331 می باشد.

وی خاطرنشان کرد:رسانه ها و کانون وکلا باید آزاد اندیش باشند تا بتوانند حرف مردم را به گوش مسئولان برسانند و به طور آزادانه منتقد کار آنها باشند.

این مقام مسئول تصریح کرد:کانون وکلای دادگستری استان یزد در خردادماه سال 1395 تاسیس شد که به دلیل پایبندی وکلا به ارزشهای دینی و ملی این کانون در بافت تاریخی احداث شد که خوشبختانه احداث این کانون برای پیشگیری از جرم نیز در این بافتها موثر بوده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان یزد با اشاره به برنامه های اجرایی این کانون در استان یزد گفت:دوهمایش حقوق شهروندی در سال 96 با عنوان حقوق شهروندی و شهرجهانی ،همایش ساخت و ساز سبز و همایش شرکتهای دانش بنیان از جمله فعالیتهای این کانون در استان یزد است.

جعفری به برگزاری همایش بحث و بررسی سانحه هواپیمایی اشاره کرد و افزود: در حال برنامه ریزی برای برگزاری همایشی با بحث درمورد سانحه هواپیمایی هستیم که چرا نباید پروازهای ایمنی داشته باشیم .

وی خاطرنشان کرد: حدود 837 نفر وکیل پایه یک و 359 نفر کارآموز وکالت در این کانون فعالیت می کنند که دو آزمون وکالت نیز ازسوی این کانون یکی در 5 آذر95 با حضور 2700 نفر و دیگری در3خرداد 96 با حضور حدود 1800 نفر در یزد باحضور داوطلبان از سراسر کشور برگزار شد.

این مقام مسئول تصریح کرد:در سال 96 به دلیل تخلفاتی که صورت گرفته بود 4 وکیل تعلیق شدند و این کانون نیز با تخلفاتی که صورت میگیرد با جدیت برخورد می کند.

انتهای پیام/ ی

 کانون وکلا و خانه مطبوعات پل ارتباطی مردم و مسئولین

 

برچسب ها: دادگستری ، وکالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار