به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیرعامل ساماندهی مشاغل شهری و فرآوردههای کشاورزی شهرداری مشهد، گفت: هدف از احداث فروشگاهها و بازارهای میوه و ترهبار «شهرما» از ابتدا تاکنون عرضه کالا به صورت مستقیم و حذف واسطه، مشتری مداری، حفظ حقوق مصرف کننده و حمایت از آن بوده است.
بهروز کیانی با اشاره به تعداد مراجعهکنندگان فروشگاهها و بازارهای میوه و تره بار «شهرما» افزود: به طور میانگین ۱۲۰ هزار نفر به صورت هفتهای مایحتاج خود را از این فروشگاهها تهیه میکنند که این تعداد بستر و فرصتی مناسب برای فرهنگ سازی و آموزش شهروندی است که در همین راستا جایگزینی کیسههای پارچهای به جای کیسههای نایلونی زیست تجزیه پذیر، فرهنگ حفظ محیط زیست را ترویج خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه روزانه بیش از ۳۵۰ کیلو پلاستیک زیست تجزیه پذیر در فروشگاهها و بازارهای میوه و تره بار «شهرما» استفاده میشود، امیدواریم با اجرای این طرح در سطح فروشگاهها شاهد کاهش آلودگیهای زیست محیطی ازجمله تولید زباله ناشی از استفاده کیسههای نایلونی باشیم.