گروه تروریستی بوکوحرام که روز گذشته حدود ۱۰۰ دختر را از مدرسه‌ای در نیجریه ربود، پیش از این نیز در سال ۲۰۱۴ در اقدامی مشابه ۲۷۰ دختر را ربوده و به اسارت گرفته بود.

بوکوحرام دختران را هدف قرار می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف، گروه تروریستی بوکوحرام  روز گذشته حدود 100 دختر را از مدرسه‌ای در نیجریه ربود. پیش از این نیز، این گروه تروریستی در سال 2014 در اقدامی مشابه  270 دختر را ربوده و به اسارت گرفته بود. حمله سال 2014 که از آن به عنوان دختران مدرسه چیبوک یاد می شود یکی از وحشتناک ترین حملات بوکوحرام به مدارس دخترانه در شمال نیجریه بود.

پس از آنکه  100 دختر در مدرسه ای در شمال نیجریه روز گذشته هدف هجوم تروریست های بوکوحرام قرار گرفتند، این گروه تروریستی فیلمی بیست دقیقه ای منتشر کرد که در آن دختران ربوده شده از وضعیت خود رضایت داشتند و مردان بوکوحرام را ناجی خود می‌دانستند. دخترانی که در این تصاویر دیده می شوند مشخص نیست که دقیقا در کدام حمله بوکوحرام ربوده شده اند.

«ابوبکر شکائو» سرکرده این گروه، در این ویدئو می‌گوید: "ما دختران را از آموزش های مدارس غربی رها کردیم و آنها حالا متوجه شده‌اند آموزش های غربی مضر و بد است."

مقامات نیجریه  به تازگی اعلام کردند هنوز آمار دقیقی از تعداد دختران دربند بوکوحرام ندارند.

از آنجایی که کلمه بوکوحرام در زبان نیجریه ای به معنی حرام بودن آموزش به شیوه غربی است، مردم نیجریه به شدت از وقوع یک چیبوک دیگر وحشت دارند.

 «محمد بوهاری»، رئیس جمهور نیجریه، که سال 2015 با وعده امنیت و پایان دادن به حضور بوکوحرام در این کشور روی کار آمد دستور داده است ارتش و پلیس برای پیدا کردن این دختران بسیج شوند.

برخی معتقدند بوکوحرام علاوه بر بهره کشی جنسی از این دختران، آنها را برای عملیات انتحاری آموزش می دهد. در سال گذشته بوکوحرام اعلام کرد در ازای دریافت پو،ل  82 تن از دختران را آزاد می‌کند. ربودن این دختران توجه جهانیان را به این موضوع جلب کرد و کمپینی برای نجات این دختران توسط  گروه های مردمی و خیریه به راه افتاد. با این حال تاکنون تغییر قابل توجهی در وضعیت امنیتی شمال نیجریه رخ نداده است. و بوکوحرام تا کنون 20 هزار نفر را کشته و با حملاتش 2 میلیون نفر را آواره کرده است. این گروه در سال 2009 با ادعای ایجاد یک حکومت اسلامی تشکیل شد و همچنان به حملات تروریستی و انتحاری خود در شمال نیجریه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

 

حملات بوکوحرام به مدارس دخترانه در  نیجریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار