استاندار کرمان با تاکید بر این مطلب که علاقه‌مند هستیم که به هر شرکت دانش بنیان که مجوز‌های قانونی را دریافت کرده، زمین رایگان واگذار شود، گفت: معین‌های اقتصادی استان آماده همکاری با شرکت‌های دانش بنیان هستند.

واگذاری زمین رایگان به شرکت های دانش بنیان/ معین های اقتصادی به کمک دانش بنیانها می آیندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علیرضا رزم حسینی در سی امین شورای گفت: وگوی استانی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اینکه کارگروه مصوب تخصصی آموزش، پژوهش و نوآوری را درکشور داریم، گفت: با تغییر شکل و اسم کارگروه‌ها کار انجام نمی‌شود و ما باید به سمتی حرکت کنیم که شرکت‌های دانش بنیان به معنای واقعی خود فعال شوند.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید تعداد شرکت‌های دانش بنیان و صادرات این شرکت‌ها رشد بسیار زیادی داشته است و علاقه‌مند هستیم در دنیای امروز که تولید ثروت از کار و کارخانه به ایده و عمل تبدیل شده است، این شرکت‌ها را توسعه بخشیم.

رزم حسینی با اشاره به فعالیت معین‌های اقتصادی در استان کرمان و تضمین ایجاد سه هزار شغل در یکی از شهرستان‌های استان کرمان تا پایان سال ۹۸، عنوان کرد: شرکت‌های دانش بنیان باید ظرفیت ایجاد کنند و مهم این است که کارعملیاتی انجام شود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مدیران دولتی واقعا پای کار هستند، خاطرنشان کرد: اگر بنگاه‌های اقتصادی مدیریت خوب، کارآمد و باهوش داشته باشند، ممکن است سال اول ضرر دهند، اما در سال‌های بعدی سود داشته و ضرر خود را جبران می‌کنند.

وی افزود: امروز روزگار به گونه‌ای است که اگر در حوزه شرکت‌های دانش بنیان و ایده‌های نو نرویم، عقب خواهیم افتاد.
استاندار کرمان، بر تعیین راه‌های آسان‌تر برای دریافت مجوز‌های شرکت‌های دانش بنیان تاکید و خاطرنشان کرد: معین‌های اقتصادی استان آماده همکاری با شرکت‌های دانش بنیان هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در استان نسبت به آغاز دولت تدبیر و امید رشد بسیار خوبی داشته است، گفت: استان کرمان با داشتن ۵۷ شرکت رتبه ۱۱ کشوری را در اختیار دارد.

سید مهدی طبیب زاده افزود: به نسبت جمعیت استان کرمان، ۱۳۵ شرکت دانش بنیان باید در این استان فعال باشند که تاکنون ۵۷ شرکت فعال شده اند و این در حالی است که بخشی از این شرکت‌ها نوپا هستند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۳۸۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند، تصریح کرد: تمامی امکانات برای یک جهش فناورانه در استان کرمان فراهم است و از سال آینده یکی از معیار‌های سنجش صادرکنندگان برتر، توجه به شرکت‌های دانش بنیان است.

طبیب زاده عنوان کرد: انجمن شرکت‌های دانش بنیان استان کرمان تشکیل شده است و راهبری این انجمن بر عهده جوانان متخصص این حوزه است.

وی گفت: آماده هستیم که یک نهضت فناورانه در استان کرمان ایجاد شود و ظرفیت‌های لازم انسانی و تخصصی در این استان وجود دارد و میان مدیران استانی به ویژه استاندار کرمان در این زمینه همکاری و همراهی بسیار خوبی وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به ضرورت ایجاد سیستم و اکوسیستم برای شرکت‌های دانش بنیان، بیان کرد: کشاورزی، معدن و صنعت ما نیاز به تحول جدی در حوزه فن آوری دارد تا بتواند درحوزه اقتصاد نقش اصلی خود را ایفا کند.

وی افزود: با توجه به بخش فناورانه در حوزه صادرات نیز شاهد جهش‌های بسیار بزرگ خواهیم بود.

در این جلسه تاکید شد که به دلیل اینکه ممیز مالیاتی به برخی فعالیت‌های تائید شده مستقر در پارک علم و فناوری معافیت مالیاتی نمی‌دهند، با توجه به ماده ۲۸ آئین نامه اجرای قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مجوز فناوری صادر شده از طرف پارک به فعالیت واحد فناور که به واسطه استقرار در پارک صادر می‌شود و پس از تائید ناظر به امضای رئیس پارک می‌رسد، مبنای رسیدگی مالیاتی واحد‌های فناور قرار گیرد.
انتهای پیام/ح

معین های اقتصادی کرمان وهمکاری با دانش بنیان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار