چهارمین دوره جشنواره ملی حرکت و برکت در شهرستان تاریخی میبد با شرکت مادربزرگ ها،مادران ودخترانی از 21 استان کشور برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  هادی مقیمی رئیس هیات روستایی و عشایری استان یزد گفت: در اینجشنواره ملی بازی های بومی، محلی؛  بانوانی از ۲۱ استان در  کاروانسرای تاریخی میبد حضور به هم رساندند و علاوه بر اجرای بازی های محلی و بومی هر استان، پخت انواع نان ها و غذاهای سنتی نیز انجام شد این جشنواره به نوعی حلقه اتصال نسل های گذشته یعنی مادربزرگ ها و پدربزرگ ها با نسل امروز است.

مقیمی هدف از برگزاری این جشنواره ها را زنده کردن هویت ملی و خرده فرهنگ های محلی در کشور عنوان کرد.

وی گفت: در دنیای امروزی که فضای مجازی و رسانه های الکترونیک به نوعی غالب شدند لازم است برای حفظ هویت به فرهنگ و سنت های گذشته برگردیم .

رئیس هیات روستایی و عشایری استان یزد با تاکید بر برگزاری جشنواره های حرکت و برکت درسطح استان گفت: امروز شاهد دست به دست شدن مشعل جشنواره که نمادی از گردسوز قدیم است به تیم میزبان بودیم و درماه های آینده این مشعل به استان منتخب انتقال خواهد یافت .

 غلام رضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کشور دراین مراسم گفت: با رویکرد علمی و برگزاری این جشنواره ها به دنبال حفاظت از ارزش های فرهنگی مان هستیم و سعی خواهیم کرد این جشنواره را درسطح بین المللی هم برگزار کنیم.

شایان بذکر است که در این جشنواره شرکت کنندگانی از استان های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، گیلان، خراسان جنوبی، گلستان، فارس، ایلام، زنجان، البرز  به اجرای بازی های بومی محلی خود نیز پرداختند.

انتهای پیام/ غ

جشنواره ملی بازی های بومی، محلی حلقه اتصال نسل های گذشته با نسل امروز

برچسب ها: بازی بومی ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.