مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد گفت: مقوله سواد هنری باید مورد توجه فعالان فرهنگی، به‌خصوص فعالان جبهه انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

مدیرکل صداوسیما مرکز یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه فهم دقیق و صحبت کردن پیرامون آثار هنری، نیازمند داشتن تخصص کافی است، گفت: مقوله سواد هنری باید موردتوجه فعالان فرهنگی، به‌خصوص فعالان جبهه انقلاب اسلامی قرار بگیرد.

 احمد پهلوانیان افزود: صحبت کردن پیرامون آثار هنری دانش خاص خود را می طلبد و اگر کسی بخواهد بدون شناخت و تخصص کافی در این حیطه صحبت کند، دچار خطا و سطحی‌نگری خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر و جدی‌تر فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به عرصه‌های هنری به‌خصوص هنر سینما، تصریح کرد: شرط لازم جهت ورود به این حوزه تخصص داشتن است.

پهلوانیان اضافه کرد: همان‌طور که امروز سواد رسانه‌ای برای فهمیدن و فهماندن با بهره‌گیری از ابزار رسانه موردتوجه قرارگرفته است، سواد هنری نیز باید موردتوجه قرار بگیرد.

این پژوهشگر هنر و سینما در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رابطه سینما و دین و نظریه‌ها و نگرش‌های متفاوتی که در این راستا وجود دارد، به بیان نظر و دیدگاه خود پیرامون این مقوله پرداخت و بیان داشت: هر اثر هنری وجه دینی مخصوص به خود را دارد که برگرفته از نگرش سازنده آن اثر است و اصولاً سینمای بدون دین مفهوم ندارد.

مدیرکل صداوسیما یزد ادامه داد: در تاریخ نیز همواره شاهد پیوند دین و هنر با یکدیگر هستیم، و می‌بینم که هر جا سخن از دین بوده پای هنر نیز به میان کشیده شده و هر جا هنر بوده، دست به دامن دین شده است.

پهلوانیان در ادامه با تقدیر از حسین فرج نژاد از مؤلفین آثار دین در سینمای شرق و غرب و تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی در سینما یادآور شد: این پژوهشگر جوان یزد همواره تلاشی ستودنی در عرصه پژوهش‌های سینمایی داشته و در کنار فعالیت‌ها گوناگون توانسته متخصصین و صاحب‌نظران بسیاری نیز تربیت کند.

وی در پایان به هجمه‌ها علیه ابراهیم حاتمی کیا کارگردان اثر فاخر به‌وقت شام انتقاد کرد و ضمن اشاره به هنر بی‌نظیر و توانمندی این کارگردان صاحب سبک در ساخت آثار سینمایی بر لزوم حمایت از فعالان جبهه انقلاب در عرصه هنر و سینما تأکید کرد.

پایان پیام/ی

 فعالان فرهنگی جبهه انقلاب به مقوله سواد هنری توجه کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار