آیین بزرگداشت مهدی علیمحمدی صدای ماندگار عرصه رادیو، در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

بزرگداشت مهدی علی محمدی در ارسباران برگزار می شودبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین بزرگداشت مهدی علیمحمدی صدای ماندگار عرصه رادیو ساعت 18 روز یکشنبه ششم اسفند ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

امیرحامد موسوی محقق رادیو و دبیر آیین بزرگداشت مهدی علیمحمدی در خصوص این بزرگداشت گفت: مراسم بزرگداشت این استاد ارجمند به پاس چند دهه فعالیت هنری وی و زحماتشان در عرصه رادیو و هنر دوبله، با حضور استادان و پیشکسوتان هنر سینما، دوبله و رادیو در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

وی افزود: در این مراسم حسن خجسته معاون اسبق صدای جمهوری اسلامی ایران، پرویز بهرام پیشکسوت عرصه دوبله، بهزاد فراهانی هنرمند عرصه تئاتر، اسماعیل میرفخرایی تهیه کننده تلویزیون و استاد علوم ارتباطات و نصرالله مدقالچی پیشکسوت عرصه دوبله سخنرانی می کنند.

دبیر این همایش ادامه داد: اجرای موسیقی زنده از گروه موسیقی ایرانی «کوچه باغ» به سرپرستی شاهرخ سرلک و در بخشی دیگر تکنوازی پیانو به نوازندگی علی نواب زاده از دیگر قسمت های این مراسم است.

موسوی پخش کلیپ گفتگو و فعالیت های هنری مهدی علیمحمدی، خوانش متن با صدای دلنشین این هنرمند و رونمایی از تمبر صدا پیشه ماندگار ایران با حضور پیشکسوتان فرهنگی و هنری را از دیگر بخش های این مراسم عنوان کرد.

وی همچنین اضافه کرد: کتاب خاطرات و مستند کوتاه فعالیت های هنری این هنرمند در حال تهیه و ساخت است.

گفتنی است؛ مهدی علیمحمدی گوینده – کارگردان (رادیو)، مدیر دوبلاژ و بازیگر سال‌های دور عرصه تئاتر، فارغ‌التحصیل هنرستان عالی هنرپیشگی و دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران در رشته بازیگری است. علیمحمدی از شاگردان برجسته "عبدالحسین نوشین" بنیانگذار تئاتر نوین ایران و از آغازگران نمایشنامه های رادیویی تحت عنوان داستان های شب رادیو ایران محصوب می شود.

وی در دهه 40 وارد عرصه دوبله شد. عمده فعالیت وی در بعد از انقلاب به دوبله آثار سینمایی و انیمیشن مانند دور دنیا در 80 روز، خانواده دکتر ارنست، بچه های کوه آتشفشان، موش کوهستان و غیره اختصاص می یابد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار