رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در ده ماهه نخست سالجاری٬ میزان صادرات در استان اردبیل 28 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،سیدحامد عاملی، رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان اردبیل  صبح امروز در مراسم گرامیداشت سالروز صادرات افزود: : بر اساس گزارش ده ماهه صادرات استان٬ امسال نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش و 65 میلیون دلار بوده که نشان از فعالیت مناسب برای بهبود وضعیت صادرات استان اردبیل در سال 96 است.

وی گفت: فعالان بخش تولید نقش ویژه‌ای در توسعه صادرات داشته‌اند و بخش خصوصی چراغ صادرات را با کمک اتاق بازرگانی و دستگاههای اجرایی روشن نگه داشته است.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان اردبیل  افزود: در سال گذشته واحدهای تولیدی استان اردبیل از گمرکات استان حدود 9 میلیون دلار صادرات داشتند که امسال به 18 میلیون دلار رسیده و صادرات غیرنفتی استان اردبیل با استراتژی حمایت از تولید ارتقا یافته و رشد دارد.

عاملی با اشاره به اینکه محصول سیب‌زمینی٬ بیشترین میزان صادرات را در استان اردبیل دارد٬ بیان کرد: حمایت از تولید و فعالان بخش خصوصی در راستای توسعه صادرات و افزایش تولید بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: صادرات غیر نفتی اهمیت ویژه‌ای دارد ولی فاصله زیادی با کشورهای همسایه و آسیایی داریم و سهم تولید صنعتی در صادرات استان اردبیل تنها 12 درصد است.

رئیس سازمان صنعت٬ معدن و تجارت استان اردبیل  تصریح کرد: در قانون بودجه امسال برای سال آینده 1500 میلیارد تومان برای حمایت از صادرات و توانمندسازی واحدهای تولیدی اعتبارات مناسبی لحاظ شده که باید تلاش کنیم سهم استان اردبیل را از این اعتبار کسب کنیم.

انتهای پیام/ع

افزایش صادرات غیرنفتی در استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.