مهاباد در روز پنجم اسفند سال 62 برای نخستین بار آماج بمباران های رژیم بعث قرار گرفت و 15 شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،پنجم اسفند سال 62 بخش عمده ای از بازار مهاباد آنهم در تعطیلی آخرهفته  آماج بمباران رژیم بعث قرار گرفت و هواپیماهای دشمن بعثی در 3 مرکز اصلی شهر 3 بمب بر سر مردم بی گناه این شهرستان  ریخت .این بمباران پس از آن صورت گرفت که رزمندگان در عملیات های موفقیت آمیز والفجر و خیبر در جبهه های جنوبی و غرب کشور دشمن را تار و مار کرده بودند.

به گفته رئیس بنیاد شهید مهاباد و برابر اسناد موجود بر اثر بمباران سال 62 ،مغازه ها ی سرای کریم خان که بازار اصلی شهر ویکی از محل های  اصلی بازاریان و کسبه مهاباد به شمار می آمد،و میدان منگوران ؛همچنین خیابان جام جم تخریب و با خاک یکسان شد.

مسئول امور فرهنگی بنیاد شهید شهرستان مهاباد گفت:در این بمباران 10 نفر از همشهریان مهابادی که عمدتا بازاریان و کسبه بودند به فیض شهادت نائل آمدند.

رافع افزود:در نخستین بمباران مهاباد 5 نفر به درجه رفیع جانبازی رسیدند.

رد پای به جا مانده رژیم تجاوز گر بعثی ...خانواده های مهابادی که هنوز هم داغدار هستند

به دیدار مادری می رویم که تنها امید زنگیش را در این بمباران از دست داده است.مادر شهید امید پاک در گفتگو با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد گفت:تنها پسرم را در این بمباران از دست دادم و تنها از او یک عکس برایم به یادگار مانده است.هر روز عکس فرزندم را نگاه می کنم و دلم بیشتر برای نگاه معصوم کودکانه اش تنگ می شود.

فاطمه خانم فرزند شهید نائینی هم گفت:در این بمباران پدرم که در بازار سرای کریم خان مغازه خواروبار فروشی داشت شهید شد. نبود پدر در سنین کودکی خیلی سخت است .

به دیدار خانم رحمانی مقدم  می رویم که همسرش را در آتش کینه ی دشمن بعثی از دست داده است و می گوید:همسرم برای برگزاری مراسم عروسی یکی از اقوام رفته بود و هنگام برگشت در میدان منگوران مورد اصابت ترکش های بمب قرار گرفت و شهید شد.

نبرد دلاورمردان این مرز و بوم آتش کینه ی رژیم بعثی را در سال 65  شعله ور کرد...مهاباد برای بار دوم بمباران هوایی شد.

 رژیم بعثی بر اساس خوی تجاوزگرانه خود  در ساعت 12 ظهر 23 بهمن سال 65 هم بمب های خود را بر سر مردم مهاباد در میدان استقلال ریخت که در اثر آن ان 50 شهید و جانبازتقدیم انقلاب اسلامی شد.

دشمن انتقام شکست های خود در جبهه های نبرد را از مردم بی گناه  جای جای این مرز پرگهر گرفت امانتیجه اش تنها تقویت پایه های وحدت و مقاومت بود.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: شهید ، بمباران هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.