عقب نشینی آمریکا از رد مذاکرات صلح با طالبان

«الیس ویلز»، معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که گروه طالبان هنوز هم فرصت دارد وارد میز مذاکرات صلح شود.

عقب نشینی آمریکا از رد مذاکرات صلح با طالبانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «الیس ویلز»، معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا گفت که گروه طالبان هنوز هم فرصت دارد وارد میز مذاکرات صلح شود.
اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در حالی بیان شد که قرار است ازبکستان در تاشکند میزبان کنفرانس سه روزۀ صلح و توسعه افغانستان باشد.
در این کنفرانس مقامات ارشد قدرت های جهان و بازیگران منطقه حضور خواهند داشت اما تاکنون مشخص نشده است که آیا از نمایندگان گروه طالبان نیز در این کنفرانس دعوت شده است یا خیر.
«الیس ویلز»، معاون وزیر خارجه آمریکا ضمن ستایش از ابتکار ازبکستان برای برگزاری «کنفرانس تاشکند» برای افغانستان، تاکید کرد که گروه طالبان هنوز هم می تواند وارد مذاکرات صلح شود.
ویلز بیان داشت: «مهم ترین پیام ما برای طالبان این است که دروازۀ مذاکرات صلح باز است. راه برای صلح و ثبات با کرامت وجود دارد. آن عده از طالبان که آماده اند از خشونت دست بکشند؛ روابط شان را با تروریست ها قطع کنند و قانون اساسی افغانستان را قبول کنند، می توانند در مذاکرات صلح شرکت نمایند».
با این حال، این دیپلمات ارشد آمریکایی با اشاره به حملات مرگ بار ماه جنوری در شهر کابل گفت که گروه طالبان مایل به مذاکرات صلح نیست.
این دیپلومات امریکایی در حالی گروه طالبان را به روند مذاکرات صلح ترغیب می کند که پس از حملات مرگبار بر هوتل انتر کانتیننتال کابل و حملۀ انتحاری در نزدیکی تعمیر پیشین وزارت داخلۀ افغانستان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، در ماه جنوری ۲۰۱۸ گفت که ما نمی‌خواهیم با طالبان مذاکره کنیم.
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار