2 هزار و400 کانتینر گندم اهدایی هند از بندر چابهار به افغانستان حمل شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایران گفت: 2 هزار و 400 کانتینر گندم اهدایی هند پس از تخلیه در بندر چابهار با کامیون از مسیر ترانزیتی چابهار- میلک به کشور افغانستان حمل شده است.

2 هزار و400 کانتینر گندم اهدایی هند از بندر چابهار به افغانستان حمل شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایران گفت: 2 هزار و 400 کانتینر گندم اهدایی هند پس از تخلیه در بندر چابهار با کامیون از مسیر ترانزیتی چابهار- میلک به کشور افغانستان حمل شده است.

بهروز آقایی روز یکشنبه اظهار داشت: در مجموع 6 کشتی حامل گندم اهدایی دولت هند به افغانستان در بندر چابهار پهلوگیری و سه هزار و 600 کانتینر گندم در بندر شهید بهشتی و کلانتری تخلیه شده است.

وی افزود: چابهار موقعیت مناسبی برای حمل کالاهای وارداتی افغانستان دارد و پس از انتقال بار گندم به این کشور فصل جدیدی از توسعه روابط اقتصادی میان ایران و افغانستان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: تجار و بازرگانان افغانستان می توانند از طریق بندر چابهار کالاهای خود را صادر یا وارد کنند.

وی تصریح کرد: هم اینک بیش از 160 شرکت توسط سرمایه گذاران افغانستان در منطقه آزاد چابهار ثبت و برخی از تجار حضوری فعال در حوزه تجارت و بازرگانی دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف افتتاح بندر شهید بهشتی چابهار و هزینه بیش از یک میلیارد دلاری دولت توسعه محور شرق و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و بازرگانی میان ملت هاست.

آقایی افزود: از هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بندر چابهار استقبال می کنیم و با در اختیار گذاشتن امکانات، هرگونه همکاری و همراهی را با سرمایه گذاران خواهیم داشت.

به نوشته ایرنا، وی بیان کرد: بندر چابهار یکی از باصرفه ترین و کوتاه ترین مسیر برای جابجایی کالا میان کشورهای آسیای میانه، اقیانوس هند و حاشیه خلیج فارس است.

وی ادامه داد: بندر چابهار به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در آینده ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور اهمیت ویژه ای در ترانزیت کالا به این کشورها خواهد داشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.