فرمانده انتظامی سیاهکل از کشف کوزه‌های سفالی ۲ هزار و ۵۰۰ ساله در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، سرهنگ حمید محمدی نسب، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل گفت: ماموران انتظامی پاسگاه پیرکوه این شهرستان در پی گزارش های مردمی از حفاری غیرمجاز در یکی از روستا‌ها مطلع شده و بلافاصله در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با حضور در روستا محل حفاری را کشف کردند، افزود: با تحقیقات نامحسوس و کنترل محور‌های مواصلاتی خودروی سانتافه متهمان حین خروج از شهرستان سیاهکل شناسایی و متوقف شد.

وی با اعلام اینکه سه متهم ۶۲،۴۰ و ۳۲ ساله که در خودرو حضور داشتند، دستگیر شدند، اظهار داشت: در بازرسی از خودروی متهمان یک عدد کوزه سفالی متوسط و یک عدد کوزه سفالی کوچک و مقداری ادوات و تجهیزات حفاری غیرمجاز کشف شد.

سرهنگ محمدی نسب گفت: قدمت اشیای کشف شده طبق اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان ۲ هزار و ۵۰۰ سال و مربوط به هزاره اول میلاد (عصر آهن) اعلام شده است.

فرمانده انتظامی سیاهکل در پایان با بیان اینکه اقلام کشف شده به اداره میراث فرهنگی تحویل و متهمان به همراه پرونده قضایی به مراجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.

 

انتهای پیام/ع

دستگیری حفاران غیرمجاز در سیاهکل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.